Amazon, kuryenin yalanına inandı, müşteri evinin ışıklarını bile açamadı

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Amazon, kuryenin yalanına inandı, müşteri evinin ışıklarını bile açamadı

TEKNOLOJİ Haberleri

E-ticaret ve teknoloji devi Amazon, kuryenin yalanına inanınca olanlar oldu. Kurye, kargo taşıdığı müşterinin ırkçı ifadeler kullandığını söyledi, bunun üzerine şirket, müşterinin akıllı ev aletlerine uzaktan erişimini sonlandırdı.

Amerika Birleşik Devletleri'nde ilginç bir olay yaşandı. TGRT Haber'in Fox News'ten aktardığı bilgilere göre, Amazon, bir müşterisinin akıllı ev cihazlarını uzaktan kullanıma kapattı. Gerekçesi ise müşterinin Amazon kuryesine ırkçılık yaptığı iddiasıydı.

Brand Jackson isimli müşteri olayı, Medium isimli blog sitesindeki hesabında, 'İstenmeyen Yıkım Hikayesi: Amazon'suz Bir Haftam' başlıklı yazıda aktardı. İddiaya göre, bir Amazon kuryesi, Brand Jackson'un evine teslimat için gittiği sırada Jackson'un kendisine ırkçı davranışlarda bulunduğunu ve hakaret ettiğini şirkete bildirdi. Sıra dışı olay da bundan sonra oldu.

AKILLI EV SİSTEMİ KİLİTLENDİ

E-ticaret şirketi Amazon, kuryenin ihbarının ardından Brand Jackson'un akıllı ev cihazlarına erişimini kapattı. Jackson, 25 Mayıs'tan 31 Mayıs'a kadar yani yaklaşık 1 hafta boyunca evinin ışıklarını bile açamadığını iddia etti.

Olayın ayrıntılarını anlatan Jackson, akıllı ev sistemine erişemeyince ilk başta bir hack saldırısına uğradığını düşündü. Bunun üzerine Amazon müşteri hizmetleri ile iletişime geçen Jackson, müşteri temsilcisinden, kuryeye ırkçılık yaptığı yönündeki suçlamayı öğrendi. 

Jackson, evinde dışarıyı kaydeden birden fazla kamera bulunduğunu söyledi ve kamera kayıtlarını Amazon'a göndererek kuryenin iddialarının gerçeği yansıtmadığını ispat edebildi. Ardından akıllı ev sistemleri tekrar kullanıma açıldı.

AMAZON'DAN AÇIKLAMA

Amazon sözcüsü Simone Griffin konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Müşterilere harika bir deneyim sunmak için çok çalışıyoruz ve aynı zamanda Amazon paketlerini teslim eden sürücülerin kendilerini güvende hissetmelerini sağlamaya çalışıyoruz. Bu olayda, araştırmamız sonucunda müşterinin uygunsuz davranmadığını öğrendik ve benzer bir durumun tekrar yaşanmasını önlemenin yollarını ararken endişeleri gidermek için doğrudan müşteriyle birlikte çalışıyoruz." dedi. 

(Kaynak: TGRT Haber, Fox News)

Düzenleyen:  - TEKNOLOJİ
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...