Park hâlinde masrafı 2 bin TL’yi buluyor

Park hâlinde masrafı  2 bin TL’yi buluyor

T-Otomobil Haberleri

Enflasyon ve yüksek kur, sigorta poliçelerinden hasar onarıma, periyodik kontrolden lastik ihtiyacı ve ağır bakıma kadar birçok gideri yüzde 100 arttırdı. Akaryakıt fiyatları ise ‘bir tur atalım’ defterini kapattırdı.

ALİ ÇELİK

Özellikle geçtiğimiz yıldan bu yana küresel çapta yaşanan ekonomik denge değişimleri, araç fiyatlarında aşırı artışa neden oldu. Bu durum araç sahiplenme maliyetlerinin yanı sıra satın alma kararlarında da önemli ölçüde rol oynuyor. Yaptıkları tüketici araştırması neticesinde önemli bilgiler paylaşan Otomerkezi.net CEO'su Muhammed Ali Karakaş; “Bir yıl içerisinde bir otomobile sahip olmanın maliyeti yüzde yüz oranda artış gösterdi. Enflasyon ve yüksek kur, yüksek faiz üçgeni otomobil satın almayı zorlaştırdığı gibi, yürütmeyi de bir o kadar zor hale getiriyor. Yaptığımız araştırmalarda da ziyaretçilerimizin yüzde 40'ının yürütme maliyetleri gözünü korkuttuğu için otomobil sahibi olmaktan vazgeçtiğini tespit ettik. Araç fiyatlarındaki artış kasko poliçeleri ve zorunlu trafik sigortalarını da etkiledi. Dövize endeksli parça fiyatlarındaki artış, hasar onarımları ve periyodik, hafif, ağır bakımlarda ciddi oranlara ulaştı. Akaryakıt fiyatlarının geldiği nokta ise ayrıca başlı başına bir unsur. Birkaç sene önce 400-500 TL'ye bakım yaptırabildiğiniz otomobile 2 bin TL'den aşağı bakım yaptırmak mümkün değil, yine bir takım 4 lastik almak isterseniz ortalama bir otomobil için 5-6 bin TL'yi gözden çıkarmak durumundasınız. Hepsini topladığınızda sürücüler otomobili hiç kullanmasa dahi, durduğu yerde ayda ortalama 2 bin TL harcama yapmak zorunda." şeklinde konuştu.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...