Otomobilde tedarik sıkıntısı sıralamayı değiştiriyor

- Güncelleme:
Otomobilde tedarik sıkıntısı sıralamayı değiştiriyor

T-Otomobil Haberleri

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye pazarında da etkisini sürdüren tedarik krizi, markaların satış politikalarını derinden etkiliyor. Üretim, lojistik ve satış operasyonunu iyi yönetenler pazar liderliğine otururken, müşteriler istediğinden ziyade bulabildiği aracı satın alıyor…

ALİ ÇELİK'İN HABERİ - Pandemi sürecinin ardından Rusya-Ukrayna savaşı neticesinde çip ve parça tedariğinde yaşanan sıkıntılar azalsa da etkilerini ciddi şekilde sürdürmeye devam ediyor. Birçok marka yeni model üretim süreçlerini tedarik zincirindeki trafiğe göre programlarken, Avrupa pazarlarında olduğu gibi Türkiye’de de satış politikaları tedarik sorununa göre günlük şekil değiştiriyor. Müşteri talepleri arz edilen adetlerin üzerinde seyretmeye devam ederken sektör yöneticileri 2023’ün son çeyreği için adetsel bazda rahatlama olacağının sinyalini veriyor. 

DÜŞÜK VERGİLİ TERCİH SEBEBİ 

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği ODMD tarafından yayınlanan son rapora göre Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, yakaladığı yükseliş trendini sürdüroyor. Ocak-nisan döneminde bir önceki yıla göre %57,3 oranında artan toplam pazar, otomobil satışlarında ise %55,7 oranında yükseliş kaydetti. OMDM raporunda yer alan bilgilere göre, bu dönemde satılan araçların çoğunluğu %88,9 oranla vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluştururken gövde tipi olarak ise en çok tercih edilen sınıf SUV araçlar oldu. Yüzde 45,5 pay rakiplerini geride bırakan SUV segmentini %29,6 ile sedan ve %22,5 pay ile H/B otomobiller takip etti. Raporda yer alan bilgilere göre motor sınıflarında ise benzinli otomobil satışları 169.519 adetle %67,1 pay alarak 2023 yılının ilk yarısınında liderlik koltuğuna otururken, dizel otomobil satışları 44.940 adetle %17,8, hibrit otomobiller 27.531 adetle %10,9 ve elektrikli otomobil satışları 7.527 adetle %3 pay aldı. Otogaz sistemi ile çalışan otomobil satışları ise 3.302 adetle %1,3 oranında tabloda yerini aldı. OMDM raporunda dikkat çeken ayrıntılardan birisi de elektrikli otomobil satışlarındaki artış oldu. Ocak-Nisan 2022 dönemi toplam satışlarına göre yüzde 442,3 oranında büyüme yaşandı.

FIAT AÇIK ARA ÖNDE 

ODMD raporuna göre 2023 Nisan ayında en çok satan binek model 11.397 adetle Fiat Egea olurken ikinci sırada 7.872 adetle Renault Clio ve 2.999 adetle Dacia Duster yerini aldı. Hafif ticari modellerde ise 3.291 adetle Ford Courier birinci, 2.469 adetle Fiat Fiorino ikinci ve 1.959 adetle Fiat Doblo üçüncü oldu. Markaların toplam satışlarına göre ise 11.451 adetle Fiat ilk sırada, 10.859 adetlik satışla Renault ikinci sırada yer alırken onları 6.326 adetle VW, 5.107 adetle Opel, 4.659 adetle Peugeot takip etti. 2023 Nisan verilerine göre Türkiye’nin en çok satan hafif ticari markalarında ilk 5 ise şu şekilde: Fiat 5.250 adet, Ford 4.852 adet, Peugeot 1.650 adet, Renault 1.476 adet ve 1.416 adetle Opel. 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...