Octavia, Passat'ın tahtını zorlar

Octavia, Passat'ın tahtını zorlar

T-Otomobil Haberleri

C segmentinde yer alan Skoda Octavia, teknolojik donanımları, sürüş konforu, yakıt tüketimi ve güvenlik ekipmanlarıyla bir üst sınıfta yer alan Passat’a ter döktürüyor. Fiyat olarak en üst pakette iki otomobil arasında ortalama 300 bin lira fark bulunuyor. Türk tüketicisinin kalıplaşmış Passat hayranlığı son bulursa Octavia yerini alabilecek güçte...

KAAN ZENGİNLİ

Skoda'nın en sevilen modellerinden biri olan ve ilk kez 1996’da görücüye çıkan Skoda Octavia, geçtiğimiz senelerde baştan aşağı yenilenerek 4. nesliyle piyasalarda yer buldu. Biz de bu hafta, gerek teknolojik donanımları gerekse de sürüş konforu ile Passat’ın tahtını zorlayan yeni nesil Octavia’yı sizler için deneyimledik. Yeni Skoda Octavia’nın dış tasarımında ilk göze çarpan detay parçalı far grupları. Burada kullanılan LED gündüz farları da otomobile ayrı bir hava katmış, bir önceki nesline göre daha modern bir görünüm sağlıyor. Ön ızgaranın daha büyüdüğü ve tek parça hâline geldiği Octavia’da selefine göre daha keskin hatların olduğunu söylemek doğru olur.

KAYAR SİNYALLER GÜZEL!

Octavia’nın giriş paketinde 16 inç jantlar bulunuyor. Bir üst paket olan premium pakette ise 17 inç jantlar standart olarak sunuluyor. Ekstra fark ödeyerek 18 inç jant sahibi de olabiliyorsunuz. Octavia bir ‘liftback’ otomobil. Yani arka bagaj arka cam ile birlikte açılıyor. Bu hem bagajın kullanımını kolaylaştırırken aynı zamanda da otomobile sportif bir görünüm kazandırıyor. Arka profilde ilk dikkat çeken detay ‘SKODA’ yazısının bagaj kapağına entegre edilmiş olması. Yine stop lambaları LED aydınlatmalara sahip... Sinyaller ise ‘kayar’ olarak dizayn edilmiş. Bagajın 600 litre olduğunu ve elektrikli olarak açılıp kapandığını belirtelim.

Octavia, Passat'ın tahtını zorlar

SUNROOF OLMAMASI EKSİK

İç mekân geniş ve ferah, arka koltuklara 4 kişi zorlanmadan oturabiliyor. Ancak bir eksik; bu otomobilin hiçbir versiyonunda ‘sunroof veya panoramik cam tavan’ olmayacak. Yine arka koltuklarda dijital havalandırma bulunuyor. Lüks ve premium hissi oldukça hissediyorsunuz. Koltuklardaki deri döşeme, kapı kollarında bulunan krom kaplama ve konforlu sürüş özellikleri âdeta kendi ailesinden bir model olan Passat’ı andırıyor.

SADE BİR İÇ TASARIMI VAR

Yeni Octavia’nın iç mekânı âdeta ‘evrim’ geçirmiş desek yeridir. İki kollu direksiyon simidi arzu edildiğinde 3 kollu olarak da alınabiliyor. Ön konsolda Golf de olduğu gibi tuş sayılarının azaltıldığını ve daha sade bir görünüm elde edildiğini görüyoruz. 10,25 inçlik dijital gösterge paneli de otomobilin teknolojiyi iyi şekilde yakaladığı gösteriyor. Premium donanımda bulunan; direksiyon ısıtma, koltuk ısıtma, 10 inç boyutundaki son teknoloji multimedya ekranı, kablosuz Apple Car Play, alternatifli ambiyans aydınlatması, kaliteli ses sistemi, joystick vites topuzu, geniş kullanım alanları, yumuşak plastik, kumaş ve deri detaylar otomobili elit sınıfına yükseltiyor.

HİBRİT DESTEKLİ MOTOR

Octavia ülkemizde 1,0 ve 1,5 litrelik 2 farklı benzinli motorla satışa sunuluyor. 1,0 litrelik olan motor; Volkswagen grubundan tanıdığı mız, 3 silindirli, turbo beslemeli, 110 beygir güç üreten motor... Diğer 1,5 litrelik motor ise 4 silindirli, 150 beygir güç üreten ve TSI olarak adlandırılan motor... Skoda iki motor seçeneğinde de ‘e-Tec’ olarak adlandırdığı hafif hibrit motor kullanıyor. Motorlar 48 voltluk bir elektrik motoru ile destekleniyor. Bu da hem tüketime hem de performansa destek oluyor.

7,9 LİTRE TÜKETİYOR

Yakıt tüketimi konusuna gelirsek, test sürüşümüz boyunca ortalama 7,9 litrelik bir değeri gördük. Kendi segmentinde benzinli motora sahip olan rakiplerine göre tüketim rakamları makul seviyede. Süspansiyonlar ve amortisör takımları oldukça başarılı... Otomobilin kasis ve çukur sönümlemesi yerinde. C segmentinde bulunan Octavia bu özellikleriyle D sınıfındaki rakiplerini zorlayacak gibi duruyor.


UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...