Kulvarının sürpriz atı Skoda Octavia

Düzenleyen:
Kulvarının sürpriz atı Skoda Octavia

T-Otomobil Haberleri

Türkiye’de otomotiv pazarı, vergi oranlarına göre şekilleniyor. 2017 ilk çeyreği inceledim, yüzde 84’lük farkla A, B ve C segmenti piyasayı domine etmiş. Rekor 193 binlik satışla C sınıfında… Orana vurursak, yüzde 49,5 gibi ezici üstünlük C sınıfı sedanlarda…

Yücel Koç

C Segmenti 4 kişilik aileye uygun model. Bagaj uzun tatil yolculuklarında kurtaracak ama her şeyden önce az yakacak. Motor hacminde ise 1.4 ila 1.6 arası genelde tercih sebebi. Ağırlık dizel ve giderek yaygınlaşan otomatik vites fakat benzinli düz vitesler de rağbet görüyor. Satılan araçların çoğunluğu sedan, HB de fena değil ama ülkemiz staion wagon’larla barışık değil… Bir de unutmadan, 5 yıl garanti modası var…
Bu sınıfta rekabet oldukça yoğun, lider ise uzun zamandır Renault Megane “sedan”. Sadece Türkiye’de üretiliyor ve bütün dünyaya ülkemizden ihraç ediliyor. Hatta geçen yıl Türkiye’de yılın otomobili seçilmişti. Yakın rakipleri ise Toyota Corolla, VW Jetta…  Bu sınıfta rekabeti zorlayacak sürpriz ise Skoda Octavia. VW Grup markası Çek üretici oldukça iddialı. Satışları inceledim; geçen yıl ülkemizde yüzde 33 büyümüşler ve 12 binden fazla Octavia satmışlar. Şu an üç nesil olarak yollarda ve dünya genelinde toplam satış 5 milyondan fazla… 

Belki çok daha fazlasını hak ediyor ama Skoda markasının Türkiye’deki algısı yeterince değişmedi. VW en tepede gezerken, aynı markanın bir diğer ürünü olan Skoda çok gerilerde… Ne yalan söyleyeyim, bende de farklı değildi… Gazetemizin otomotiv editörü Ali çok ısrar etti; “Abi illa bir test et, yenilenen versiyonda durum çok farklı. Tamam, Skoda ama kullanınca sanki Audi…”

Peki dedim; test aracı geldi. Bir kaç iş görüşmesi, akşam gezmesi derken Octavia ile bir hafta geride kaldı. Otomobilde adettir önce tasarımdan bahsedilir, bu kişiden kişiye değişen bir durum ama bana göre Octavia’nın çizgileri kendi sınıfına göre oldukça iddialı. Yani hem aileye hem de iş profiline uygun. Ama genç bir üniversite öğrencisi burun kıvırabilir. Motor alternatifleri ise çok iyi, ülkemizde 1.0 cc 1.2, 1.4 benzinli ve 1.6 dizel versiyonları satılıyor. Benim esas merak ettiğim 2 litrelik turbo beslemeli RS ise sadece siparişle geliyor. 

Kulvarının sürpriz atı Skoda Octavia

DSG çift kavramalı şanzımanla kombine edilen test aracının 1,6 LT motoru 115 HP güç üretiyor. Şehir içi yakıtı 4.2 katalog değerleri fakat bizim test ortalamamız 5.5 civarında… Sınıfına ve motor-şanzıman denklemine göre başarılı. 

İddialı olduğu noktalardan biri iç hacmi. Mesela bagajı 570LT çocuklu aileler, tatile 10 bavulla çıkan hanımefendiler için ideal. Sınıf ortalaması ise 400LT, yani rakiplerinden bu konuda bayağı ileride. Yeni modelde aks mesafesi optimize edilmiş. Böylece ön arka omuz ve diz mesafesi artarken, yol tutuşu sınıf arkadaşlarını kıskandıracak kadar artmış. 

Güzel detaylar var, örneğin pet şişe tutucular. Kapağı tek elle açmak için özel tasarlanmış ve tabanı halı kaplanmış. Pratik ayrıca küçük tıkırtıları da önlüyor. Arka taraftaki çift USB, ön koltuk arkasında sehpalar…. Soğutuculu torpido gözü bu sıcaklarda trafikteki insan için can simidi… Her yerde bir göz var elimdekini nereye koyacağım diye düşünmüyorsun mesela.

Her güzel gibi bunun da kusurları var.

Bunun gibi içi çok sık tasarlanmış bir araca, mekanik el freni olmamış. Elektronik bir fren butonu yakışırdı. Otomatik vites gayet başarılı, direksiyonda vites kulakçıkları da olsa tadından yenmezdi. Ha! Bir de rüzgâr sesi, 100’den sonra kendini hissettirmeye başlıyor ama izolasyonu Megane’dan daha iyi. Otomobil biraz da gönül işi… Son zamanlarda trafikte sıkça Octavia’ya rastlıyorum. “Fun club” bile kurulmuş, tabiri caizse hastaları hayli fazla… Gelelim bizim Ali’nin Audi benzetmesine; biraz abartmış ama ne yalan söyleyeyim, kullanırken Octavia’da gerçekten de bir VW havası var… 

Kulvarının sürpriz atı Skoda Octavia

Düzenleyen:  - T-Otomobil
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...