Elektrikli motorlar e-Yakıt’la yarışacak

- Güncelleme:
Elektrikli motorlar e-Yakıt’la yarışacak
T-Otomobil Haberleri

Sıfır kilometre dizel ve benzinli otomobil satışlarını 2035 yılında sonlandırmak isteyen AB’ye Avrupa’nın en güçlü otomotiv üreticilerinden çevreci bir çözüm geldi. Elektrikten daha çevreci iddiası ile e-Yakıt karşımızda…

ALİ ÇELİK'İN HABERİ - AB daha yaşanabilir bir çevre başlığı altında 2035 yılında “yeni” dizel ve benzinli otomobil satışının yaplmasını istemiyordu. AB ülkeleri ve Avrupa Parlamentosu müzakerecileri ile düzenlemeyi hazırlayan Avrupa Komisyonu, geçtiğimiz yıl üreticilerin karbondioksit (CO2) emisyonlarını 2035 yılına kadar yüzde 100 azaltması gerektiği konusunda anlaşmışlardı.

Geçtiğimiz aylarda onaylanan sürecin ardından fosil yakıtla yani dizel ve benzinle çalışan yeni araçların satışı 2035 için imkânsız hâle gelmişti. Avrupa’nın en güçlü otomotiv endüstrilerine sahip olan Almanya ve İtalya, süreçte sentetik yakıtlar (e-Yakıt) için bir koruma istemiş ve sürecin yasalaştırılması için yapılacak oylamayı ileri bir tarihe ertelemişlerdi.

AB Komisyonu Başkan Yardımcısı Frans Timmermans, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımla Avrupa Birliği ile Almanya arasında yasaklama girişimi konusundaki anlaşmazlığın çözüldüğünü açıkladı. Otomobillere yeni karbon standartları getirecek düzenlemenin en kısa sürede kabul edilmesi için çalışacaklarını belirten Timmermans, komisyonun gerekli yasal süreçleri tamamlayacağını dile getirdi. Almanya Ulaştırma Bakanı Volker Wissing ise Twitter hesabından “2035’ten sonra içten yanmalı motorlara sahip araçlar yalnızca karbon nötr yakıtlarla doldurulabilmeleri durumunda yeni olarak kaydedilebilecek” paylaşımında bulundu.

E-YAKIT NEDİR?

Temel maddesi yenilenebilir enerji olan e-Yakıt, CO2 ve hidrojenden elde ediliyor. Kısaca su ve karbondioksitten elektrik kullanılarak üretilen bir yakıt türü olarak ön plana çıkıyor. Otomotiv sektöründe elektrikli enerji kaynaklarına daha çevreci bir alternatif olarak gösterilen bu yakıt türüne en büyük yatırım Alman devi VW’nin üst yönetim grubu Porsche AG’den geldi. Bir şirket yetkilsi açıklamasında “E-Yakıt konusunda potansiyel çok büyük. Dünyada içten yanmalı çalışan 1.3 milyardan fazla araç var. Bunların çoğu onlarca yıl yollarda olacak. Sentetik yakıtlar mevcut araç sahiplerine çevreci bir alternatif olacak” ifadeleri kullandı. Öte yandan Japon üreticiler Toyota, Subaru ve Suzuki ortak kurdukları araştırma merkezinde e-Yakıt’ın verimli üretim yollarını inceliyorlar…

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...