Elektrikli değil akıllı cihaz: BMW'nin geleceğe bakış açışı iX40
BMW ix40 ile yalnızca elektrikli bir otomobil değil, akıllı bir cihaz üretmiş… Ve bunun altını; çizik ve sıyrıklarını kendi kendine tamir edebilen ön ızgara, tek bir tuş ile perde yardımı olmadan kararan cam tavan, içeriden düğme ile açılan kapılar, alüminyum ve karbon karışımı hafifletilmiş gövde ve üst düzey güvenlik tedbirleri ile dolduruyor...
KAAN ZENGİNLİ'NİN HABERİ - Otomotiv sektöründe elektrikli model atağı gitgide hızlanıyor. Birçok marka içten yanmalı otomobiller yerine elektrikli sürüşe yöneliyor. Türkiye’de bu yarışa Togg ile katıldı.
Bugün istisnalar dışında elektrikli model olmayan marka neredeyse kalmadı. Ancak bazı markalar var ki; bu işi elektrikli sürüşten çok teknoloji ile birleştirmeyi de başarıyor. Alman otomobil devi BMW de bunlardan biri...
Bu hafta BMW’nin piyasaya yeni sürdüğü iX40 X drive modelini deneyimledik. Elektrikli sürüşte tüketicilerin en çok dikkat ettikleri nokta yakıt tasarrufu. Ancak küresel markalar tasarrufun yanında teknolojiyi de müşterisine en üst düzeyde sunmayı hedefliyor. Kısacası yalnızca bir otomobil değil, akıllı cihaz satın almış oluyorsunuz.
KENDİ KENDİNİ YENİLİYOR
Dış tasarımdan önce iX40’ın ilginç özelliklerinden bahsedelim. Örneğin ön kaputun altındaki böbrek şeklindeki ızgara nano teknoloji ile üretilmiş. Bu sayede küçük çizikler ve taş izlerinden etkilenmiyor.
Belli bir oda sıcaklığı yakalandığı anda kendi kendini onarabiliyor. Aynı şekilde otomobilin içeriden kapı açma kolu bulunmuyor. Bunu bir düğme yardımı ile yapıyorsunuz.
Üst tavanı komple kaplayan cam tavan bir düğme ile karartılabiliyor. Ne bir perde ne de farklı bir malzeme kullanılmış. BMW buna elektro-kromatik gölgeleme özelliği adını veriyor. Ayrıca otomobilin ön kaputu da açılmıyor. Silecek suyunu öndeki BMW logosunun içinden doldurabiliyorsunuz.
MODERN TASARIM DİLİ
Sıra dışı tasarım çizgisi, geniş yüzeyleri, köşeli hatları ve kaslı tasarım diliyle iX40 trafikte kendini hemen belli ediyor. Gömme kapı kolları, çerçevesiz kapılar ve arkaya doğru incelen ‘Streamflow’ cam yapılandırması güçlü bir modernlik duygusu oluşturuyor.
Uzunluk ve genişlik bakımından BMW X5 ölçülerinde olan BMW iX40, kavisli tavan yapısı ve yüksekliğiyle BMW X6’yı hatırlatırken, geniş tekerlek jantları sayesinde BMW X7 ile benzerlik gösteriyor. Far tasarımı ise yine bildik Laserlight teknolojisiyle geliyor fakat geçmiştekinin aksine tasarım çizgisi oldukça farklı ve ince bir yapıya sahip.
Arka tarafta ise stop lambaları bir SUV’a göre oldukça ince tasarlanmış ve bütünleşen bir bagaj kapağı mevcut. Bu sebepten dolayı BMW mühendisleri bagajın iç kısmında da ekstra bir stop grubuna yer veriyor.
TEKERLEKLİ KONSER SALONU!
Kabine geçtiğimizde de 12,3 inçlik gösterge ve 14,9 inçlik merkezî ekran olmak üzere birleşen iki ekran adeta konsolun temelini oluşturuyor. Genel olarak çok kaliteli duran kabinde, kapı içlerindeki koltuk ayar düğmeleri ve iDrive butonu kristali andıran cam bir malzemeden üretilmiş ki bu da çok şık görünüyor.
İlk kez opsiyon olarak sunulan Bowers&Wilkins Surround Ses Sistemi’nin en son sürümü, ses deneyimini farklı bir boyuta taşırken, BMW ix40’ı dört tekerlekli bir konser salonuna dönüştürüyor.
8 DAKİKALIK ŞARJ İLE 100 KM YOL GİDİYOR
Dört tekerlekten çekişli olan iX40, ön ve arka aksta iki elektromotora yer veriyor. 326 HP’lik gücüyle sürücüsünü etkilemeyi başarıyor. 0’dan 100 km’ye ulaşması sadece 6,1 saniye sürüyor. Çok kısa sürede de 200 km/s seviyesine ulaşıyor.
Süspansiyon, zeminin bozuk olduğu yol şartlarını çok iyi bir şekilde filtre ediyor ve son derece konforlu ve sessiz bir sürüş sunuyor. BMW iX40, yüksek güçlü şarj noktasında 100 km’lik menzil için sadece 8 dakikaya ihtiyaç duyuyor. Ülkemizde yer alan 50 kW’lik hızlı şarj istasyonlarında ise bu süre 21 dk. Aynı mesafe evdeki 11 kW’lik wallbox’da 1 saat 40 sürüyor.
Fabrika verisi olan 425 km’yi elde etmek çok kolay değil. Normal sürüşlerde dahi bu menzil 350 km’ye kadar ancak çıkabiliyor.
AKILLI CİHAZ DEYİMİNİ BİZDEN ÇALDI. BMW BİZİ TAKİP ET.