OSD Başkanı Eroldo: Çinliler Avrupa’da çok hızlı büyüyor

Çinli üreticilerin, ülkemizin otomotiv ihracatını tehdit ettiğini, bu yüzden yatırımın teşvik edilmesi gerektiğini dile getiren OSD Başkanı Cengiz Eroldu “Türkiye’nin izleyeceği politikalar bu noktada çok önemli” dedi.
ALİ ÇELİK'İN HABERİ - Geçtiğimiz günlerde yayınlanan Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2023 yılı ilk çeyrek raporuna göre bir önceki yılın aynı dönemine oranla toplam üretimde yüzde 21, toplam otomotiv ihracatında ise adet bazında yüzde 13 oranında artış kayıtlara geçmişti.
Konuyla ilgili bir değerlendirme toplantısında otomotiv sektörü ile ilgili önemli açıklamalar yapan OSD Başkanı Cengiz Eroldu ihracat ve üretimde ilk çeyreği son derece olumlu rakamlarla kapattıklarını ve her iki tarafta da oldukça kuvvetli sonuçlar kaydettiklerini dile getirerek “Artan ihracatla berlikte diğer sevindirici gelişme, sektörümüzün 3,3 milyar dolarlık rekor seviyeye ulaşması. Toplam otomotiv ihracatımız dolar bazında yüzde 17, avro bazında yüzde 22 arttı. Bu dönemde toplam otomotiv ihracatımız 8,8 milyar dolara ulaştı. Bu da aslında hep söylediğimiz otomotiv sanayinin ülke ekonomisine olan etkisinin önemini bir kere daha ortaya koyuyor” dedi.
Türk otomotiv sanayiinin Avrupa’da otomobil üretiminde altıncı sırada olduğuna dikkat çeken Eroldu “Ticari vasıta üretiminde ise birinci sıradayız. Dünya genelinde ise 2021’de otomobil üretiminde 16’cı, 2022’de Rusya ve İngiltere’nin önüne geçerek 14’üncü olduk, ticari vasıta da 9’unculuğumuz devam ediyor. Fakat; 2020 yılında Avrupa’yla otomobil ihracatı gayet mütevazı olan Çin, 2022’de neredeyse Türkiye’nin önüne geçiyor ve bu durumdan dolayı Avrupa Birliği’ne en yüksek ithalat yapan ülke konumumuzu kaybedeceğiz gibi gözüküyor. Bu rakamlarda Çinli markaların yanı sıra çoğunluğu da Avrupalı markaların Çin’de yaptıkları üretimden Avrupa’ya yaptıkları ithalatında payı büyük. Dolayısıyla Çin’in bir üretim merkezi olarak yakın gelecekte Avrupa Birliği pazarı açısından önemli bir potansiyel yeni oyuncu olacağını görüyoruz. Bunu bir yere not etmemiz lazım, çünkü Türkiye için de bir rakip olacağı kesin. Bundan kaçınma gibi bir durum yok. Biz otomotiv sanayi olarak her türlü rekabete açığız. Bu noktada Türkiye’nin izleyeceği politikalar çok önemli. Çinlileri Türkiye’de otomotiv sanayiinin bir parçası yapmamız lazım. Bu aynı zamanda otomotiv sanayiimizin gelişimine de yol açacaktır” ifadelerini kullandı.