Süper Bowl'da zafer Seahawks'ın

Amerikan Futbol Ligi'nin finalinde Seattle Seahawks, rakibi Denver Broncos'u 43-8 mağlup ederek kupaya uzandı
Amerikan Futbol Ligi'nin (NFL) final maçı niteliğindeki Süper Bowl karşılaşmasında, Seattle Seahawks, Denver Broncos'u 43-8 mağlup ederek kupanın sahibi oldu. Karşılaşma için Metlife Stadı'nın tribünlerini dolduran binlerce taraftar devre arasında Bruno Mars'ın davullarla başladığı performansına, ünlü rock grubu Red Hot Chili Peppers'in eşlik etmesiyle eğlenceli dakikalar yaşadı.ABD 'nin en önemli spor etkinliklerinden birisi olan Süper Bowl karşılaşmasını milyonlarca ABD'li ekran başında, bazıları ise bar ve restoranlarda arkadaşları ile izledi. Karşılaşmayı yerinde izlemek isteyen binlerce sporsever ABD'nin dörtbir tarafından New York ve New Jersey'e akın ederken, aralarında Michael Douglas, John Travolta, David Beckham gibi bir çok ünlü de tribünden izledi.
EKONOMİK ETKİSİ BÜYÜK
Super Bowl organizasyonu bir spor karşılaşması olmasının ötesinde ekonomik bir etkinlik olarak da değerlendiriliyor. Bu yılki organizasyonda New York/New Jersey bölgesinde yapılacak harcamanın uzmanlarca yaklaşık 200 milyon dolar olarak gerçekleşeceği tahmin ediliyordu. Karşılaşmanın düzenlendiği kentlerde ekonomik aktivitelerin artmasının yanı sıra, tv yayını ve reklam gelirleri ile de önemli bir ekonomik kazanç sağlıyor. İlk yıllar dakikası 85 bin dolar olan reklam tarifesi 19. finalle birlikte 1 milyon dolar sınırını geçti. 2012 yılına gelindiğinde ise 30 saniyelik reklamın ücreti 3 buçuk milyon dolara kadar yükseldi.
SUPER BOWL, AMERİKAN TV TARİHİNİN EN ÇOK İZLENEN PROGRAMI OLDU
ABD'de oynanan Super Bowl futbol karşılaşması, Amerikan TV tarihinin en çok izlenen programı oldu.
Alınan bilgiye göre, ABD'de 115.5 milyon izleyiciyi yaklaşık 3 saat boyunca ekran karşısında tutmayı başaran büyük spor karşılaşması "Super Bowl", tarihi bir rekora imza atarak ülkenin en çok izlenen ilk TV programı rekorunu kırdı.
İstatistiklere göre; 2013 yılında Baltimore Ravens-San Francisco 49ers maçını 108 milyon kişi izlemişti.
EKONOMİK ETKİSİ BÜYÜK
Super Bowl organizasyonu bir spor karşılaşması olmasının ötesinde ekonomik bir etkinlik olarak da değerlendiriliyor. Bu yılki organizasyonda New York/New Jersey bölgesinde yapılacak harcamanın uzmanlarca yaklaşık 200 milyon dolar olarak gerçekleşeceği tahmin ediliyordu. Karşılaşmanın düzenlendiği kentlerde ekonomik aktivitelerin artmasının yanı sıra, tv yayını ve reklam gelirleri ile de önemli bir ekonomik kazanç sağlıyor. İlk yıllar dakikası 85 bin dolar olan reklam tarifesi 19. finalle birlikte 1 milyon dolar sınırını geçti. 2012 yılına gelindiğinde ise 30 saniyelik reklamın ücreti 3 buçuk milyon dolara kadar yükseldi.
SUPER BOWL, AMERİKAN TV TARİHİNİN EN ÇOK İZLENEN PROGRAMI OLDU
ABD'de oynanan Super Bowl futbol karşılaşması, Amerikan TV tarihinin en çok izlenen programı oldu.
Alınan bilgiye göre, ABD'de 115.5 milyon izleyiciyi yaklaşık 3 saat boyunca ekran karşısında tutmayı başaran büyük spor karşılaşması "Super Bowl", tarihi bir rekora imza atarak ülkenin en çok izlenen ilk TV programı rekorunu kırdı.
İstatistiklere göre; 2013 yılında Baltimore Ravens-San Francisco 49ers maçını 108 milyon kişi izlemişti.