Bu seçim başka seçim: Asıl yarış dijital ortamda

Bu seçimde müzik, anons ve afiş yok. Adaylar, önceki seçimlere kıyasla sosyal medya hesaplarının kullanımına daha fazla önem veriyor.
EMRAH ÖZCAN'IN HABERİ - Cumhurbaşkanı Seçimi ve 28. Dönem Milletvekili Genel Seçimi için partilerin ve adayların çalışmaları sürerken, bu seçim birçok açıdan geçmiş seçimlerden farklılık gösteriyor. Depremler sebebiyle partiler müzikli ve anonslu propaganda yapmama kararı almıştı. Vatandaşlar, geçmiş seçimlerde gördükleri, parti müziklerini çalan ve anons yaparak gezen minibüslere bu seçimde rastlamıyor. En sessiz seçim süreçlerinden biri yaşanıyor.
Çevre kirliliğine yol açtığı için eleştirilen ve seçimden 1 gün önce toplanan parti bayrakları da bu seçimde neredeyse hiç kullanılmıyor. Partiler ve adaylar billboard ve afiş gibi konvansiyonel reklam yöntemlerini kullanmaya devam ederken, dijital reklamlarda artış söz konusu. Özellikle sosyal medyanın daha da yaygınlaşmasıyla adaylar da ağırlığı bu mecraya verdi.
Uzmanlar bu seçim döneminin dijital medya kullanımının en yüksek olduğu seçim dönemi olduğuna dikkat çekerken adaylar da sosyal medyadan aktif olarak yararlanıyor. Bu alanı iyi değerlendiren isimlerden Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, partililere; ‘Seçim propagandanızı dijital mecradan da yapın’ talimatını verirken, Twitter’ı aktif kullanan Kemal Kılıçdaroğlu son dönemde TikTok’tan da gençlere seslenmeye başladı. Aynı şekilde Memleket Partisi Genel Başkanı Muharrem İnce de dijital mecraları aktif olarak kullanan isimlerden.
Dijital mecrada da afiş ve billboard çalışmaları gibi bölgesel bazda tanıtım faaliyetleri yürütülebiliyor. Sadece bir ilçe, semt, mahalle, sokak özelinde dahi reklam verilebiliyor. Hatta yaş, cinsiyet vb. gibi demografik kitleyi belirleyerek tanıtım yapılabiliyor. Sosyal medyanın bu ve diğer sınırsız özellikleri bakımından ayrı bir ağırlığı bulunuyor. Siyasi partiler en çok Tiktok, Twitter, Instagram, Facebook gibi dijital mecraları reklam için kullanıyor.
Sosyal medyada, seçmenlerin beğeni ve paylaşımlarından yola çıkılarak kişilik profillerinden, kimlere oy vereceğine kadar her şey analiz edilebiliyor. Bu yüzden de konvansiyonel reklamcılıktan daha etkili olduğu biliniyor.
Optimar Araştırma Başkanı Hilmi Daşdemir, dijital mecralara verilen reklamların seçmenin oy verme davranışını değiştirebildiğini söyledi. Daşdemir “Sosyal medya seçim sonucunu etkileyebilir. Bu yüzden boş bırakmamak gerekir. Doğru içerik üretenler daha avantajlı olacak. Konvansiyonel medyada herkes kendisine yer bulamıyor, bulsa da sınırlı oluyor. Bu yüzden dijital mecrada doğru içerikle başarılı işler yapılabilir” dedi.
BU VİDEO DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR