SAĞLIK Haberleri

Milyonlarca insan için bir sorun olan kelliğe karşı yeni bir tedavi bulunmuş olabilir. Bilim dünyasındaki yeni gelişmede Japonya'daki uzmanlar, laboratuvar ortamında saç üretmeyi başardı.

Japonya’nın seçkin üniversitelerinden Yokohama Ulusal Üniversitesi’nde görevli bilim insanları, başarılı bir şekilde saç kökleri üretti.

Ekip, uzun şaftlı tamamen olgun foliküller yetiştirdi. Ayrıca uzmanlar doğal bir pigment olan melanini artıran bir ilaç ekledikten sonra saç folikülü rengini iyileştirdi.

Japon bilim insanları, iki tür embriyonik hücre kullanarak, neredeyse yüzde 100 verimlilikle saç telleri geliştirdi. Organoidler, 23 gün sonrasında yaklaşık üç milimetre uzunluğunda tamamen olgun foliküller üretti. Büyüme meydana geldikçe, araştırmacılar oluşumu ve pigmentasyonu izledi.

Kellik tarih oluyor: Bilim insanları laboratuvarda saç üretti

Araştırmacılar, modelin saç folikülü indüksiyonunu anlamada, saç pigmentasyonu ve saç büyüme ilaçlarını değerlendirmede ve saç köklerinin yenilenmesinde değerli olabileceğini söylüyor.

Araştırma ekibindeki biyolog Dr Qixuan Wang, bilim insanlarının kelliğe neden olan mekanizmaları kontrol etmeye bir adım daha yaklaştığının altını çizdi.

Söz konusu çalışma Science Advances dergisinde yayınlandı.

Kaynak: Science Alert