‘Doğal’ denilince fiyata bakmıyoruz

Domatesin, çileğin, eriğin ne eski kokusu var, ne eski tadı.
Canan Eraslan
Domatesin, çileğin, eriğin ne eski kokusu var, ne eski tadı. Nasıl komşulukların, yardımlaşmanın, bayramların ‘eskisini’ özlüyorsak, gıda ürünlerinin de eskisini arıyor ve ‘doğal’ dedikleri zaman koşuyoruz. Yapılan bir araştırma, hemen hemen bütün tüketicilerin doğal ürünlere daha fazla para vermeye meyilli olduğunu gösteriyor. Kozmetikte, yağda, giyside de var aynı trend. Glohe Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Şahin, kozmetikle ilgili yapılan bir araştırmayı örnek veriyor. Buna göre, dünyada 12 milyar doları aşan doğal ve organik kozmetik pazarı var. Bunun 3 yıla kadar 16 milyar doları bulması bekleniyor. Şampuandan makyaj malzemesine kadar her şey. Yapılan araştırmalar, tüketicilerin kişisel temizlik için rutin dışı olarak haftada ortalama 116,8 dakika zaman ayırdığını gösteriyor. Temizlik ve bakım ürünlerine ayda ortalama 61 lira ödeyen tüketiciler, hane halkı kullanımı için de aylık 137,4 liralık harcama yapıyor. Bu ürünlere ‘doğal’ denildiğinde ise yüzde 21 daha fazla ödemeyi göze alıyor.