Dışkı bankaları geliyor: Dondurulacak, içindeki faydalı bakteriler hastalıkların tedavisinde kullanılacak

SAĞLIK Haberleri

Kan bankalarından sonra dışkı bankaları da kurulması gündemde. Bağırsak sağlığı araştırmacılarının tavsiyesi üzerine bu bankalar oluşturulursa insanlardan alınan dışkı numuneleri dondurulup saklanacak, numunelerdeki faydalı bakteriler ileride hastalıkların tedavisi için kullanılacak. Bunun göbek kordonu kanıyla yapılana benzediği ifade ediliyor.

Araştırmacılar, dışkıda bulunan sağlıklı bakterilerin transferi olan fekal mikrobiyota transplantlarının (FMT) kordon kanından bile daha yüksek potansiyel taşıdığına inanıyorlar.

ASTIM VE DİYABET GİBİ HASTALIKLARI TEDAVİ EDECEK

Kök hücreler açısından zengin olan göbek kordon kanı bazı kanserlerin, bağışıklık sistemi yetersizliklerinin ve bazı genetik bozuklukların tedavisinde kullanılıyor.

FMT’nin ise astım, multipl skleroz ve diyabet gibi durumların tedavisinde kullanılabileceği ifade ediliyor.

Uzmanlar, gelecekte bununla obeziteyi tedavi edebileceklerine ve yaşlanmanın etkilerini geciktirebileceklerine de inanıyor.

Teklif, Harvard Tıp Okulu'ndan bir ekip tarafından yapıldı ve Trends in Molecular Medicine dergisinde yayımlandı.

FMT'ler halihazırda Clostridium difficile (C diff) gibi tekrarlayan bakteriyel bağırsak enfeksiyonlarını tedavi etmek için kullanılıyor.

Düzenleyen:  - SAĞLIK