Partililer bu seçimlerde de servet harcayacak

Partililer bu seçimlerde de servet harcayacak

Politika Haberleri

Uzmanlara göre, harcamaların seçmenlerin üzerinde etkisi çok sınırlı. Kimse partinin bayrağı ve afişine göre karar vermez

Siyasi partilerin 30 Mart mahalli seçimlerinde toplam 200 milyon liralık harcama yapması bekleniyor. İktidar ve ana muhalefet, bu harcamalar içerisinde 130 milyon lira ile aslan payını alıyor. En büyük kalemi, gazete ve bilboard ilanları oluşturuyor. Ancak asıl dikkat çekici olan; pankart, afiş, bayrak gibi malzemelere harcanan paralar. Her seçim öncesi sokaklar bu afişlerle donatılıyor. Uzmanlar, bayrak ve afişlerin seçmen davranışı üzerindeki etkisinin çok sınırlı olduğu yönünde. Avrupa'da afişlerden fazlaca yararlanılmıyor. Çünkü yıllar içerisinde bunun etkisinin çok az olduğu anlaşıldı. ABD ise, gelenekçi metodunu koruyor. Adaylar, seçimlerde pankartlar, bilboard ilanları ya da seçim otobüslerinden yararlanıyor. Avrupa ve Amerika'da, bildiğimiz anlamda seçim mitingleri de yapılmıyor. Ağırlıklı şekilde kapalı salon?toplantıları?ve?televizyon programları tercih ediliyor.

TARHAN ERDEM (Araştırmacı)
Özel mesaj yoksa etki uyandırmaz
Bu konuda objektif bir araştırmamız sözkonusu değil. Afiş, pankart, bayrak gibi materyallerin asılmasının özellikle abartılarak kullanılmasının bir etkisi olduğuna inanmıyorum. Fakat mesaj veren pankartları ayrı tutmak gerekiyor. Eğer parti, çok özel bir sloganını pankartlarla seçmene ulaştırıyorsa kısmi etkisi olabilir. Yoksa çevresel kirlilik dışında etkisi olmaz.

NACİ BOSTANCI (MİLLETVEKİLİ)
Yokluğu problem, bu bir güç gösterisi
Seçmen davranışı öyle afişle, sloganla değişmez. Ama bu harcamaları yapmazsanız asıl problem o zaman ortaya çıkar. Bu bir güç gösterisidir. Asıl amaç seçmen davranışını değiştirmek değildir. Zekice bir kampanyanın çok sınırlı etkisi de olabilir. İnsanların duyup da anlatamadıklarını çarpıcı şekilde ifade etmek gerekir.

MAZHAR BAĞLI (SOSYOLOG)
Seçim afişleri algıları belirler
Siyasetin önemli bir kısmı algı üzerinden yürüyor. Algı, esas belirleyici olmasa da önemli. Bu bağlamda, propagandanın afiş, bayrak gibi objelerle yapılması önemli bir tercih belirleme faktörü. Ancak kurumsal bir disiplin gerekli. Nitekim bütün partiler kurumsal renk ve semboller oluşturuyor. Bu tür standardı olmayan partilere güven de düşük olur. nbsp;

MEVLÜT KARAKAYA ( MHP ADAYI)
Sokakta görünme açısından önemli
Pankartlar, afişler ve sloganlar, çok eski propaganda araçları. Seçmen üzerinde muhakkak etkisi var ama günümüz iletişim çağında çok sınırlı artık. Çünkü mesajlar, kitle iletişim araçları üzerinden veriliyor. Yarışta daha pahalı yöntemler kullanılıyor. Yine de sokakta görünme anlamında bu bayrak ve afişler önemli. Tabii, çevre ve gürültü kirliliği oluşturmamak lazım.
Ercan GÜRSES - TÜRKİYE GAZETESİ

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...