AK Parti klasik kampanya yürütmeyecek: Her il için özel beyanname

Mahallî seçim hazırlıklarını sürdüren AK Parti, 2024 yerel seçimlerinde 2019 yerel seçimlerindeki hataları yapmamak için aday belirlemede kılı kırk yaracak.
EMRAH ÖZCAN'IN HABERİ - AK Parti, bir yandan anket çalışmaları yaparken, diğer yandan da halkın karşısına çıkaracağı adayların profilleri üzerinde çalışma yapıyor. Bir önceki yerel seçimlerde Cumhur İttifakı’ndan CHP’ye geçen İstanbul, Ankara, Antalya, Mersin ve Adana gibi büyükşehirlerin demografik yapısını çıkaran AK Parti, buna göre aday profilini ve seçim kampanyasını belirleyecek.
Ortaya çıkan sonuca göre kampanyada hangi unsurların öne çıkacağı, bölgelere göre strateji çeşitliliği, hangi ilde AK Parti’nin hangi ilde MHP’nin aday çıkarması gerektiği tespit edilecek. Adaylar belirlenirken liyakat, ehliyet ve tevazuya önem verilecek. Adayların elitist değil halkçı olmasına dikkat edilecek. Başkan adaylarında; yönetme, problem çözme ve karar verme becerisi, zaman ve stres yönetimi, liderlik ve empati yapabilme özellikleri aranacak. Tekrar aday olmak isteyen mevcut belediye başkanlarının ise kaynakları doğru ve ihtiyaca uygun kullanıp kullanılmadığına bakılacak. Yaptığı çalışma ve projelerde vatandaşın görüşünü alıp almadığı sorgulanacak. Vaatlerin yüzde 60’ından fazlasını yerine getirenler tekrar aday olabilecek. Halk tarafından kibirli olarak görülen başkan adaylarına tekrar aday olma şansı verilmeyecek. Seçim sürecinde klasik kampanya yürütülmeyecek. Sosyal medyaya ağırlık verilecek ve seçmenle interaktif ilişki kurulacak. Problemler makro değil mikro-ölçekte ele alınacak. Kampanya yerel olarak yürütülecek ve her ile ayrı beyanname hazırlanacak.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 1994 yılında İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı olduğu dönem sık sık hatırlatılacak. Kasım başı itibarıyla adaylık süreci başlayacak. Aralık ayının başında ise adaylar yavaş yavaş belli olacak. Öncelikle 30 büyükşehrin adayları açıklanacak, bunu diğer şehirler takip edecek.