Digitalage, internet medyasını masaya yatırdı

Kaynak: OZEL
- Güncelleme:
Digitalage, internet medyasını masaya yatırdı
MEDYA Haberleri  / OZEL

İnternet medyasındaki son gelişmeleri masaya yatıran Digitalage dergisi, Aralık sayısında Türkiye Gazetesi'ndeki son yenilikleri okurlarına aktardı.

Digitalage, internet medyasını masaya yatırdı

İnternet medyasındaki son gelişmeleri masaya yatıran Digitalage dergisi, Aralık sayısında gazetelerdeki son yenilikleri okurlarına aktardı. Genel Yayın Direktörlüğünü Yurtsan Atakan'ın yaptığı dergi, Türkiye Gazetesindeki "dijital devrim"e de yer verdi. Haberde, Hürriyet, Star ve Radikal gazetelerindeki son yenilikler de yer aldı. Dergiye konuşan Genel Yayın Yönetmenimiz Nuh Albayrak, QR uygulamasının getirdiği yeniliklere vurgu yaptı.

Albayrak, Türkiye Gazetesi'nin internet mecrasındaki yeniliklerini anlatırken "Sitemize artan ilgi, gazetemizin bilinirliliğine büyük katkı sağlıyor" dedi. Albayrak şunları söyledi: "Türkiye Gazetesi internet sitesi son bir yıl içerisinde üç ayrı alan adı üzerinden okurlarına ulaşıyor. Şu anda www.tg.com.tr, portal.tg.com.tr, turkiyegazetesi.com adresleri üzerinden aylık ortalama 700 bin ziyaretçimiz bulunuyor. Türkiye Gazetesi'nde yer alan özel haberler sitemizin günlük takipçi sayısını artırdı. Bu konuda rakam vermek gerekirse Osman Sağırlı arkadaşımızın Arakan katliamını tüm dünyaya duyurduğu haberi 35 bin kişi tarafından okundu."


GAZETELERİN DİJİTALDEKİ YÜZLERİ

Ülkemizde gazete kâğıdının cam temizliğinde, külah olup kuruyemiş tutulmasında kullanılmasına alışığız. Gazetecilik, yazılı basın olarak yok olmaya razı değil, belli ki hzla tüketen internete çok uygun olmasıyla yayınalıkta pabucunu dama attırmayacak


Teknolojinin gelişmesi hayatımızdaki pek çok şeyi I etkilediği gibi gazete okuma alışkanlıklarımızı da değiştirdi. İnternetin elektrik - su gibi hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olması, tablet ve akıllı telefon fiyatlarının ucuzlaması ile tüketicinin ulaşabilirliği açısından çok daha rahat ve pratik olan dijital yayınlar bugün gazetelerin en güçlü ayaklan olma yolunda ilerliyorlar. Baskı maliyetlerinin olmaması ve reklamvereni cezbeden ilgi çekici uygulamaları ile dijital yayınlar kâğıdın yerini kısa vadede alamayacak olsa da giderek elini güçlendirecek bir mecra. Bu mecranın gücünün farkında olan gazeteler dijital platformlarına daha büyük yatarımlar yaparak, dijitalin; sosyal medyanın özgürlükçü avantajım kullanıyor, gazetecilerin üslupları da konvansiyonel medya gibi dönüşümü birebir yaşıyor. İnteraktivitenin kullanıldığı bir bakış açısıyla tek taraflı bilgi veren sitelerden ziyade, okurun da fikrini paylaşabileceği, yorumuyla habere anlam katabileceği, haberi derinlikli hale getirebileceği yapılanmalara gidiyorlar. Radikal gazetesinin "Radikal'de yazmak için yazar olmanıza gerek yok" kampanyası canlı yazı işleri, blog ve senden haber başlıklarım okuyucular desteğiyle yürüttüğü bir örnek olarak karşımıza çıkıyor.
Ekim ayında Newsweek Dergisi'nin yeni yılın başından itibaren yalnızca dijital yayında duyurduğu haberi, Wall Street Journal ve New York Times gibi ücretli bazı gazetelerin abonelik modeline geçişini takip eden olaylar. Dijital edisyonunu ücretli hale getiren gazetenin aynı zamanda basılı versiyonunun satışlarında da 5 yıldır ilk defa artış olduğu sektörün gidişatı ile ilgili bize ipucu veriyor. Hızlı, anında tepki veren ve net haberlerden oluşan bir dijital gazetecilik kâğıt kokusundan yoksun olarak yayında!

Star Medya Reklam Grup Başkanı Tülay Dölen:
"Sosyal medya alanında yeni çalışmalar, mobil uygulamalar konusunda ciddi yenilikler star.com.tr okuyucusunu bekliyor."
Star Medya Grubu olarak dijital yayınlarımıza yaptığımız çalışmalanmızın olumlu dönüşümleri ile gelecek yıl planlamalarımızda dijital yatırımlarımızı artınyoruz. Kurulduğu günden beri stargazete.com alan adı üzerinden yayın yapan Star, bu yıl kurumumuz adına tescil olan star.com.tr alan adına taşmıyor. Star olarak günlük 500 bine yakın tekil ziyaretçi sayımızı ocak ayında başlatacağımız tanıtım kampanyalan ile 2013 ilk çeyrek planımızda günlük 1 milyon hedefine ulaştırmak. Star.com.tr son dakika haberleri anlık olarak yayınlarken doğru habercilik ilkelerini de ön planda tutuyor.
Gazetede yer alan haberlerden daha fazlasını okuyucu ile buluşturuyor. Star. com.tr'yi birçok internet haber sitesinden ayıran özellik habere gösterilen özen. Okuyucu haberler arasında kaybolmaz, haberi bulmak için galerilerde taklama rekorlan kırmaz. Gündem, ekonomi, politika, spor haberleri star.com.tr'de yalın bir dille, reyting kaygısına teslim olmadan, habercilik ilkeleriyle birlikte, inanç ve değerlere saygı gösterilerek yayımlanıyor.."

Türkiye Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Nuh Albayrak"Sitemize artan ilgi, gazetemizin bilinirliğine de büyük katkı sağlıyor"
İnternet medyasına olan ilgi arttıkça, dijitale yapılan yatınmın da artırılması gerekiyor. İçinde bulunduğumuz yılda yatınm bütçesinin yüzde 6-Tsini dijital yaonm için kullanırken, önümüzdeki yıl bu rakamın yüzde 10-11 civarına çekilmesinin zaruret haline geldiği görülüyor. Türkiye Gazetesi internet sitesi son bir yıl içerisinde üç ayn alan adı üzerinden okurlarına ulaşıyor. Şu anda www.tg.com.tr, ve portal.tg.com.tr adreslerinden aylık 700 bin ziyaretçimiz bulunuyor. Aylık sayfa gösterim sayımız ise 4 milyonun üzerinde. Türkiye Gazetesi'nde son yıllarda yer alan özel haberler, hem sitemizin günlük takipçi sayışım ve bu haberlerin yer aldığı link adreslerimizde ziyaretçi sayımızı artırdı. Bu konuda rakam vermek gerekirse; Osman Sağırlı arkadaşımızın Arakan katliamım tüm dünyaya duyurduğu haberi 35 bin kişi tarafından okundu (Bunu QR kod uygulamasından anlıyoruz). Gazetemizde yer alan özel ve önemli haberlerin sitemizde de yer alması, o haberi okuyan kişilerin Türkiye Gazetesi'ne olan yönelimi de artınyor. Sosyal medya, dijital yayıncılığın en önemli unsuru haline geldi. 1990'h yılların sonunda ilk işarederini veren "Erkut" ve onun peşinden sosyal paylaşım deneyimlerine zenginlik katan MSN platformlan başansızhğa uğradı. Sosyal paylaşım ağlan bugün her üyesini adeta muhabir haline getiren uygulamalan ile haberin veya diğer ürünlerin geniş kitlelere ulaşmasını daha hızlı ve eddli hale getirdi. Artık haberler, zengin medya içeriğiyle okurlara ulaşırken, haberden etkilenen kişiler küçük gruplar oluşturarak bazen sokaklarda tepkilerini dile getiriyor. Gazete haberinin videosunu, farklı açılardan çekilmiş onlarca fotoğrafım okurlarına QR koduyla ulaştıran Türkiye Gazetesi, aynı uygulamaya; yazarlarının makalesini kendi seslerinden okuyucularına dinletme uygulamasını da ekleyerek 'ilklerin gazetesi' olma özelliğini sürdürdü."


Hürriyet İnternet Grubu Başkan Yardımcısı, Erhan Acar 'Dijitalde kazandığımız bütün geliri tekrar dijitale yatırım olarak döndürüyoruz"

Hürriyet olarak bugün Türkiye'de 40 milyon TL'nin üzerinde bir dijital ekonomiye sahibiz. Burada yarattığımız bütün pozitif gelirleri sürekli yeni inovasyon ve iş modellerine yatıran bir stratejiye sahibiz. Hurriyet.com.tr aylık; 2 milyon tekil kişinin ziyaret ettiği, 1 milyar sayfa gösterimi olan bir haber sitesi. Dünyada gazetelerinin internet versiyonlarının, gazetelerin doğrudan satışlarına negatif etki yarattığım hiçbir zaman düşünmedik ve hala da düşünmüyoruz. Yeni jenerasyonun tüketim alışkanlıklarının zaten işin doğası gereği başka bir yöne kaydığını hepimiz gözlemliyoruz. Tersine internet operasyonlarının gazetelerin etkinliğini artına güçlü birer unsur olduğunu düşünüyoruz. Dolayısıyla Hürriyet'te, hurriyet.com.tr'nin gücü hiçbir zaman gazete satışlarım etkileyen bir unsur olarak görülmemiştir. Biz dijital gazeteciliğin 2013 itibariyle Türkiye'de ve dünyada yeni bir döneme geçeceğini düşünüyoruz. Özellikle, mobil ve sosyal medya tüketim alışkanlıklarının gazetelerin yeni dönemde çok daha farklı düşünmeleri gerektiğini ortaya koymaktadır. Türkiye'de ve dünyada dijital gazeteciliğin bu yeni döneminin 2015'te olgunlaşarak, somut bir şekilde karşımıza çıkacağım düşünüyoruz."

Radikal Gazetesi Web Koordinatörü Ezgi Başaran: "Gazeteci-okuyucu ilişkisinin yeniden tanımlandığı bir örnek olarak karşımıza çıkacak Radikal.com.tr" Dijitalleşme süreçlerine hızla adapte olduğumuzu düşünüyoruz. Ekim ayı Google Analytics rakamlarına göre 4 milyon 434 bin 673 aylık tekil ziyaretçi, 46 milyon 264 bin 576 sayfa görüntüleme, sitede kalma süresi ise 8 dakika. Bunlar sitemizin yenilenmesinden hemen önceki rakamlar. Radikal'in yeni internet sitesini biraz anlatalım; iki ayak üzerine inşa ettik. İlki, Türkiye'deki tüm haber sitelerinin sıkıntısı olan trafiğin yüzde 50-68 kadarının ana sayfadan almıyor olmasını hem okuyucu hem de reklamveren açısından talihsizlik olarak görüyor olmamızla ilgili. Bu nedenle Radikal bünyesindeki Hayat, Kitap ve yeni eklenen Blog gibi markaları ayn manşeti ve iç dinamiği olan bir biçimde kurguladık."

Kaynak: OZEL
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...