Hüseyin Sayın: 'Pazarlamanın DNA’sı değişecek ve oyun yeniden başlayacak'

Düzenleyen: / Kaynak: Haber Merkezi
- Güncelleme:
Hüseyin Sayın: 'Pazarlamanın DNA’sı değişecek ve oyun yeniden başlayacak'

GÜNDEM Haberleri  / Haber Merkezi

Pazarlama ve İletişim Profesyoneli Hüseyin Sayın, Pazarlama 5.0 döneminde sadece davranışların değil tutum ve değerlerin de süreçlere dahil olmasıyla, pazarlama evreninde yeni bir oyunun başlayacağını ifade ediyor.

Pazarlama ve İletişim Profesyoneli Hüseyin Sayın, Pazarlama 5.0 döneminde sadece davranışların değil tutum ve değerlerin de süreçlere dahil olmasıyla, pazarlama evreninde yeni bir oyunun başlayacağını ifade ediyor.

“Oyunun Kuralları Değil, Oyun Değişti” yaklaşımıyla kaleme aldığı “İletişim Şah-Mat” kitabında da bu yaklaşım üzerinde duran Sayın ile markalaşma üzerine önemli açıklamalarda bulundu. Marka yönetimi anlayışının henüz yeterli seviyede anlaşılmadığını ve icra süreçlerinde bağlamsal kopuklukların olduğunu belirten Hüseyin Sayın konuya yönelik şunları söyledi;

“Pazarlamanın DNA’sında (Değer – Nitelik – Anlam) yaşanan değişim, yapay zekâ gibi yeni nesil araçlarla farklı boyutlara ulaşmaya başladı. Henüz tüketicileri davranışlarına göre seviyelendirebilen dijital dünyadaki araçlar, yakın gelecekte tüketicilerin tutum ve değerlerini de dikkate alacak. İşte o zaman yeni bir oyun başlayacak. Değer setlerinin değiştiği, anlamın yeni boyutlar kazandığı, fiyat ve kalite makasının daraldığı günümüzde farkı belirleyecek olan makinelerin değil insanların yorumlayabildiği detaylar olan tutum ve değerler üzerinde şekillenecek. Markalaşma konusu hem bu değeri oluşturabilmek hem tüketici nezdinde doğru algıyı ve güveni inşa edebilmek, hem de arzu edilen stratejik hedeflere ulaşabilmek açısından belirleyici bir faktör. Yakın geçmişe kadar bilindik bakış açılarıyla bezenmiş tek bir cephede rekabet varken, bugün çoklu evrenler hayatımıza girdi ve oyunun kuralları tam anlamıyla değişti.”

“Markalaşma konusu bir şirkete karşı itibar, değer ve güveninin oluşması kadar tüketiciye verilecek sözler ile rekabette sürdürülebilir avantajlar sağlanması açısından da kritiktir. Hiper kişiselleştirme gibi olguların hayatımıza girdiği düşünüldüğünde, tutumlar ve değerler belirleyici bir seviyeye geldi.”

GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELER İÇİN DAHA DA ÖNEMLİ

“Ülke olarak teknolojik yeniliklere karşı adaptasyon hızımız oldukça yüksek olmasına karşın aynı durum marka ve markalaşma konusunda benzer seviyelerde değil. Gelişmekte olan ülkeler için markalaşma konusu normalden çok daha önemli çünkü katma değeri arttıracak ve nitelikli dönüşü sağlayacak kısım tam olarak burası. Bu detayı ister ülke markalaşması olarak düşünün, isterseniz o ülkeden çıkan markaların seviyesi ile ilişkilendirin. Şu an ülkemiz özelinde marka kavramının önemi ve bu sürecin yaratacağı etkiler yeterli düzeyde anlaşılabilmiş değil. Yakın geçmişe nazaran daha iyi ve niteliği hızlı gelişen bir konumdayız ama yeterli değil.”

“Marka yönetimi bir anlayış olarak değil ancak bir şeylerin oluşmaya başlamasından sonra devreye alınıyor. Burası kritik bir yol ayrımı. Fikrin zihne düştüğü andan itibaren marka ve pazarlama üzerine de düşünülmesi gerekiyor. Küresel arenada rekabet edebilecek şirketler arzuluyorsak, bu kültürü yerleştirmemiz önemli.

Bu konuya küçük deolsa bir katkı sağlayabilmek adına “İletişim Şah Mat” kitabını kaleme aldım. Kitabın içeriğinde neden pazarlama ve marka yönetimi yapılması gerektiğini ve bunun sonucunda ortaya çıkacak sonuçları, örnekler ve bakış açıları ile ifade etmeye gayret ettim.

İletişim evrenine hâkim paradigmaların değiştiği bir çağda, oyunun kuralları değil, oyun değişti. Yeni oyunda doğru hamleyi yapabilmek için konunun özünü anlamak ve kavramak gizli bir güç hâline geldi. Bu kitabı sadece pazarlama ve iletişim profesyonelleri için değil, herkese yönelik kaleme almaya çalıştım. İçeriğinde teori ve pratiği sentezlendiğini göreceğiniz İletişim Şah Mat, bu yolculukta size eşlik edecek ve dönüşüm yolculuğunuza bir ışık tutacak.” Sözleri ile açıklamalarını sonlandırdı.

Düzenleyen:  - GÜNDEM
Kaynak: Haber Merkezi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...