Dershane dönüşüm projesinin gerekçeleri

Eğitimdeki dönüşümle birlikte öğrencilere sosyal hayat için zaman kalacak; çocuklar arasında fırsat eşitsizliği bitecek.
Hükümet, dershanelerin dönüşümü için iki yıllık geçiş süreci öngörürken, yol haritasını çizen unsur Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'nın milletvekilleri, teşkilat ve kabineye verdiği brifingler oldu. Avcı, dönüşümün amacını şöyle anlattı: "Dershaneler, öğrenciler arasında rekabet duygusunu artırmaktadır.Okulları, öğrencilerin ve velilerin gözünde işlevsiz hale getirmektedir. Okul öğretmenlerini zorda bırakmakta, emeklerini hiçe saymaktadır. Çocukları test ve ezber odaklı bir anlayışa zorlamaktadır.Çocuklar arasında fırsat eşitsizliği oluşturmaktadır. Okul müfredatını neredeyse tamamen boşa çıkarmaktadır. Çocukların analitik kabiliyetlerini azaltmaktadır. Çocuklara sanatsal ve sportif yeteneklerini geliştirecek zaman bırakmamaktadır. Henüz gelişme çağında olan çocuklarımızın aileleri ile yeterince zaman geçirmesine engel olmaktadır. Ailelere maddî açıdan ciddi külfetler getirmektedir. Dershaneye gidemeyen büyük kitleye karşı fırsat eşitsizliği oluşturmaktadır. Özel teşebbüsün eğitim alanındaki yatırımını yanlış yönlendirmektedir."
Oğuzhan ŞAHİN ANKARA