Dalgınlıkla tıkladı, 277 bin lirasını kaptırdı! Dolandırıcıların son kurbanı emekli emniyet müdürü

Kaynak: Sabah Gazetesi
- Güncelleme:
Dalgınlıkla tıkladı, 277 bin lirasını kaptırdı! Dolandırıcıların son kurbanı emekli emniyet müdürü
GÜNDEM Haberleri  / Sabah Gazetesi

Emekli emniyet müdürü C.D., sosyal medyada gördüğü 'kart aidatı iadesi' reklamına tıkladı, mobil bankacılık hesabını dolandırıcılara kaptırdı. 277 bin lirası buhar olan C.D.'nin şikayeti üzerine gözaltına alınan şüpheli ise serbest bırakıldı.

Dolandırıcılıkta birçok yeni yöntem ortaya çıkarken, en çok kullanılanların başında ise sosyal medya geliyor. Reklam tuzağıyla yapılan vurgunlara bir yenisi eklenirken, bu kez mağduriyet yaşayan isim ise emekli emniyet müdürü oldu.

Sosyal medyada gördüğü 'kart aidatı iadesi' reklamına tıklayan Bursa'da yaşayan emekli emniyet müdürü C.D, reklama tıkladıktan sonra kendisini arayan kişinin özel bankadan olduğunu düşündü. Telefonuna gelen şifreleri veren emekli emniyet müdürü, mobil bankacılık hesabını kaptırınca 277 bin lirasından oldu.

Emekli emniyet müdürü hemen Bursa Cumhuriyet Başsavcılığı'na başvurdu. Savcılık şüpheli Recep S.'yi cep telefonundan tespit etti. Hakkında 'dolandırıcılık' suçundan soruşturma başlatılan Recep S. mahkemeye bile sevk edilmeden serbest bırakıldı.

BANKA 'İŞLEMLER ŞÜPHELİ DEĞİL' DEDİ

Bu sırada mağdur C.D., avukatı aracılığıyla özel bankayla iletişime geçti. Ancak banka, mobil bankacılık geçmişi olmayan müşterisinin arka arkaya yaptığı büyük miktarlardaki işlemleri şüpheli göremeyerek sorumluluk kabul etmedi. İşlemleri iptal etmeyip, para iadesi de yapmadı.

C.D.'nin avukatı, bankadan şikayetçi olacaklarını aktararak, "Mağdurun olağan hayatın akışına uygun olmayan şekilde kredi başvurusu, nakit avans çekimi art arda işlemler yaparak hesaptaki paraları EFT aracılığıyla göndermesi şüpheli olarak görülmemiş. Bu kabul edilebilir bir şey değil" diye konuştu.

"BU CİDDİ ANLAMDA GÜVENLİK ZAFİYETİDİR"

Telefonla yapılan bankacılık işlemlerinin dolandırıcılara davetiye çıkardığını aktaran avukat Ergün, "Bugün bankaya gidip basit anlamda tüketici kredisi kullanmak istersek çok sayıda imza ve onay süreçlerinden geçiriliyoruz. Ancak iş telefonla yapıldığında kredi verilebiliyor. Dolandırıcı telefonu ele geçirdikten sonra limit artışı yapabiliyor. Kredi başvurusunda bulunduğunda banka onaylıyor. Bu ciddi anlamda güvenlik zafiyetidir. Bankaların bu konuda elini taşın altına koymaları lazım" dedi.

BANKAYA BİLDİRENE KADAR PARAM GİTTİ

Dolandırılan emekli emniyet müdürü C.D." Öğle saatinde aradı ve çok hızlıca işlemleri yaptırdı. Benim telefonumu kendi telefonuna senkronize ediyormuş. İşlem bittikten sonra hesabıma bakınca kredi çekildiğini, nakit avans kullanıldığını ve limit artırımı yapıldığını gördüm ve şok oldum. Ben hayatım boyunca kredi kartından nakit avans kullanmadım ama o hem limiti artırmış hem de nakit avans kullanmış" ifadelerini kullandı.

Bankada birikim amaçlı duran Euro'yu da bozdurduğunu söyleyen C.D., "Öğle saatinin bitmesini bekleyip durumu bankaya bildirene kadar para da gitmiş oldu. Banka da bu işlemi şüpheli görmeyip bana bir bildirim yapmadı" ifadelerini kullandı.

Kaynak: Sabah Gazetesi

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...