Boğaz'ın altından 2 yaka birleşti

Düzenleyen:
Boğaz'ın altından 2 yaka birleşti

GÜNDEM Haberleri

20 Aralık’ta açılacak ‘Avrasya Tüneli’ni Cumhurbaşkanı test etti. Tünelle, yılda 160 milyon TL yakıt tasarrufu sağlanıp, çevre korunacak.

Avrupa ve Anadolu yakalarını denizin 106 metre altından birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli’nde sona gelindi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, asfaltlama çalışmaları tamamlanan tünelden makam aracıyla ilk geçişi yaptı. Göztepe-Kazlıçeşme arasında süreyi 100 dakikadan 15 dakikaya indirecek tünelde test sürüşünün ardından konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, 20 Aralık’ta tünelin açılışının yapılacağını bildirdi.
Erdoğan, 14 yılda ulaşım sektöründe tarihi adımların atıldığını vurgulayarak, “‘Olmaz’ denilenler hamdolsun oldu, ‘yapılamaz’ denilenler yapıldı. ‘Bırakın canım bunlar palavra’ diyenler, aldandı ve bunlar hayata hamdolsun geçirildi. Bizler doymadık, ‘Çok çalışacağız, çok gayret edeceğiz’ve milletimizin asırlardır beklentilerini inşallah gerçekleştirmek suretiyle hayata geçireceğiz.’ dedik” ifadelerini kullandı.
Marmaray’ı kullanan kişi sayısının 156 milyona ulaştığını söyleyen Erdoğan, “Bunlar hayaldi, gerçek oldu. Şunu da biliyorduk, hayali olmayan bir şeyin gerçeği de olmazdı. Bunlar o inancın, o azmin içinde olanların gerçekleştireceği işlerdir” dedi.

Projelerin bitmediğini belirten Erdoğan şunları kaydetti: “Yavuz Sultan Selim Köprüsü bizim bir medarıiftiharımız oldu. Dünyanın en geniş asma köprüsü olarak bu anılacak. Osman Gazi Köprüsü aynı şekilde bizim iftihar vesilemiz. Bununla kalmadık. Şimdi Avrasya Tüneli bu işin bir adımı oluyor. Fakat bizim için önemli adımlar 2018’in başında havalimanın birinci etabını, 90 milyon yolcu kapasiteli kısmını açacağız. Tamamı bittiği zaman 150 milyon yolcu kapasiteli, hatta 200 milyona kadar çıkacak bir adım olacak.
Boğaz'ın altından 2 yaka birleşti
Artık ağır vasıtalar hepsi malum, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçiyor dolayısıyla Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün böyle bir yük alma durumu kalmadı, geçti o iş ve 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nden zaten böyle bir yük kalmadı, yok ve şimdi burasının da 20 Aralık itibarıyla hayata geçmesiyle bir defa 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nün otomobil yükü de ne yapacak, ciddi manada azalacaktır.”
Başbakan Binali Yıldırım da “dünya şehri İstanbul”a büyük bir projeyi daha kazandırmanın arifesinde olduklarını ifade ederek, Avrasya Tüneli’nin dünyada bugüne kadar yapılmış en derin denizaltı geçişi olduğunu söyledi.
Boğaz'ın altından 2 yaka birleşti
EN KÖTÜ SENARYO BİLE DÜŞÜNÜLDÜ
9 şiddetindeki depreme dayanıklı

Avrasya Tüneli, 2 bin 500 yılda bir olma ihtimali olan depremde bile küçük bakımlarla hizmete açılabilecek şekilde inşa edildi.
Yüzde 92’lik bölümü tamamlanan Avrasya Tüneli 20 Aralık 2016 tarihinde hizmete açılacak. Kazlıçeşme-Göztepe güzergâhını 100 dakikadan 15 dakikaya indirecek tünelle ilgili ayrıntılar şöyle:
- İki katlı olarak inşa edilen Avrasya Tüneli’nde her katta 2 şeritten tek yönlü geçiş sağlanacak.
- Tek yönde otomobiller için 4 dolar artı KDV, Minibüsler için ise 6 dolar artı KDV ücret alınacak.
- Hız sınırı 70 kilometre olacak. 
- Projenin toplam uzunluğu 14.5 kilometre. Bunun 5,4 kilometrelik bölümü İstanbul Boğazı’nın altından geçiyor. 
- Tünel led ışıklarla aydınlatılacak. İnsanlar gün ışığında yola alıyor psikolojisinde olacak.
- Kara yolu ağını tamamlayan anahtar bağlantı ve İstanbul’daki mevcut havaalanları arasında en hızlı ulaşım imkânı verecek.
- Boğaziçi, Galata ve Unkapanı Köprülerindeki araç trafiğinde hissedilir rahatlama olacak.
- Avrasya Tüneli’nin Asya girişi Harem’de, Avrupa yakası girişi ise Çatladıkapı’da yer alacak.
- Sadece minibüs ve otomobillerin kullanımına izin verilecek.
- Hem HGS, hem OGS aynı gişelerden yapılabilecek. Araç içindeki yolcular için ayrıca ödeme yapılmayacak.
- Başlangıç olarak günde 120-130 bin aracın geçmesi planlanıyor.
- Her 100 metrede bir yer alan acil durum telefonları, kamu anons sistemi, radyo anonsu ve GSM alt yapısı sayesinde yolculuk esnasında kesintisiz bir iletişim imkânı sağlanacak ve acil durumlarda bilgi akışı kesilmeyecek.
- Tünel girişlerinde ve içerisinde 7/24 görev yapan her türlü donanıma ve eğitime sahip İlk Müdahale Ekipleri tünel içerisinde herhangi bir olaya birkaç dakika içerisinde müdahale edecek.
- 9 şiddetindeki bir depreme göre tasarlanan Avrasya Tüneli, İstanbul’da 500 yılda bir olacak en büyük depremde hiç hasarsız hizmete devam edebilecek. 2 bin 500 yılda bir olma ihtimali bulunan depremde ise küçük bakımlarla hizmete açılabilecek şekilde inşa edildi.

 

 

Düzenleyen:  - GÜNDEM
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...