Uçaktaki 'çile'ye ağır ceza geliyor

Hava taşıma şirketlerinin, müşteri şikayetleri için birim oluşturup gerekli tedbirleri alma süresi yarın doluyor.
Havayolu şirketlerinin seyahat gecikmeleri başta olmak üzere yolculara vereceği hizmetlerde kusuru olması ya da müşteri şikayeti halinde şirketlere ağır cezalar verilecek. Sivil Havacılık Genel Müdürü Bilal Ekşi, havayolu ile seyahat eden yolcuların haklarına ilişkin düzenlemenin geçen yıl yürürlüğe girdiğini, bu yönetmelikle şirketlere 8 Nisan'a kadar süre verildiğini hatırlattı. Ekşi, "Söz konusu işletmelere yolcularını mağdur etmeleri halinde para cezası verilecek. Yolcu şikayetleriyle ilgili 7 gün 24 saat hizmet verecek telefon, e-posta ve faks bilgilerinin yer alacağı sistem kurulacak" dedi. Yolcunun uçağa yetişememesi, kabul edilmemesi, uçuşun iptali, en az 2 saat tehiri durumunda verilmesi gereken hizmetlerin duyurulması gerektiğini de söyleyen Ekşi, "Yolcu mağduriyeti oluşmasın diye tedbir alınmazsa yaptırım uygulanacak" diye konuştu.