'Türkiye’ye karşı algı operasyonu yapılıyor'

Turist sayısında Gezi olaylarından beri düşüş yaşandığını belirten The Ritz-Carlton İstanbul Genel Müdürü Can Göktaş, “Batı basınında haksız bir şekilde Türkiye aleyhine negatif bir propaganda yapılıyor” dedi.
Fatih SELEK
The Ritz-Carlton İstanbul Genel Müdürü Can Göktaş, turist sayısındaki sert düşüşün terör olayları değil, Türkiye aleyhine yurt dışında yürütülen kara propagandanın ürünü olduğunu söyledi. The Ritz-Carlton’da bir grup gazeteciyle sohbetinde sektörle ilgili değerlendirmelerde bulunan Göktaş, “2013’teki Gezi olaylarından beri düşüş devam ediyor. En büyük sorun algı. Politik sebeplerden dolayı, haksız bir şekilde Türkiye aleyhine negatif bir propaganda yapılıyor. Özellikle de Almanya’da. Bu yüzden Alman turist sayısı yüzde 80 azaldı. Batı basını olanları değil, kendilerinin görmek istediğini yazıyor. Paris ve Brüksel’de de terör saldırıları yaşandı. Fransa’nın turizmdeki kaybı yüzde 6, bizde ise yüzde 48. Fransa’da da OHAL var. Caddeler silahlı polislerle dolu. Bizde neredeyse göremiyorsunuz. Yani düşüş terörden değil, propagandadan. Biraz sessizliğe ihtiyacımız var. Birkaç ay uluslararası medyada çıkmasak turizm Türkiye’ye döner” dedi.
TURİZMCİ HİNT SEFERİNE ÇIKTI
Türkiye’nin uzun süredir tek kanaldan tanıtıldığını, bu yüzden cevherini gösteremediğini anlatan Can Göktaş şunları ifade etti: “Bizde turizm denilince Antalya geliyor. Oysa İstanbul’un, Antalya’nın, Kapadokya’nın, Mardin’in misafiri farklı. Bu yüzden her şehrin tanıtımı ayrı yapılmalı. Her kentte bir komisyon kurulsun. Bunun bütçesi olsun. Yönetimde STK’lar, Ticaret Odaları bulunsun. Antalya turizmi konvansiyonel. Fiyatla oynar, kurtarırsınız. İstanbul öyle değil. Bu sene kongre iptali çok oldu. Antalya’da bir turist 500 avro getiriyorsa, İstanbul’daki 5 bin avro bırakıyor. Arada o kadar çok fark var ki..."
İlk sekiz ayda İstanbul’daki otellerin doluluk oranının yüzde 30 civarında seyrettiğini belirten Göktaş, şöyle devam etti: “Biz otel olarak bu seneyi yüzde 47 ile tamamlamayı planlıyoruz. İstanbul için 2017 daha kötü olacak. Oda başına gelir, yarı yarıya düştü. İstanbul’da kayıp yüzde 48. Biz geçen sene 400 personelle çalışıyorduk, bu sene 270. Devlet esnek çalışma saatleri getirmeli. Böyle devam ederse, işletmeler dayanamaz. Kötü gidişatı durdurmak için Hindistan Turizm Konseyi kurduk. Acenteler, oteller... Bütün herkes bir oldu. İstanbul’da en önemli markaları bir araya geldi. Ben eş başkanıyım. İlk Hindistan çıkarmasını yaptık. Heyetimiz, geçtiğimiz hafta yola çıktı. 8 şehri ziyaret edeceğiz. Bin 500 acente ile görüşeceğiz. Burada çok ciddi bir potansiyel var. Bunun dışında Afrika ve Asya pazarına yönelmeliyiz.”
TURİZM SEKTÖRÜ TARİHİNİN EN BOŞ YAZINI GERİDE BIRAKTI