Teyzem 'didi'ydi

- Güncelleme:
Teyzem 'didi'ydi
Ekonomi Haberleri

Pazarın yeni soğuk çayı 'didi'nin üretimi için 3. fabrika da devreye alınacak.

Çaykur'un yeni pazara sunduğu soğuk çay markası 'didi', büyük ilgi görünce üretimi için üçüncü fabrikanın devreye alınmasına karar verildi. Ekrande 'bir teyzenin' tarifini verdiği didi'nin bir ayda 35 milyonluk satışa ulaştığını söyleyen ÇAYKUR Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu, "Üretimimiz talepleri karşılamaya yetmedi. İkinci bir fabrikayı devreye soktuk. Şu anda 2 fabrika ile pazarın taleplerini karşılamaya çalışıyoruz ama sanırım üçüncü bir fabrikayı devreye sokma ihtiyacımız da olacak" dedi. Ürünün satış rakamları hakkında da bilgi veren Sütlüoğlu, şu anda 20 milyon adet fiili satışın ve 15 milyon adet de sipariş olduğunu açıkladı. Kendilerinin 75 milyon vatandaşın her birinin "didi"yi içmesini hedeflediklerini kaydeden Sütlüoğlu, şöyle devam etti: "Şu anda yarıya yaklaştık diyebiliriz. Gelecekte yeni ürünler söz konusu olabilir. Ürüne, çaylarımızı satamadığımız ya da satmakta zorlandığımız ülkelerden talep de var. Avrupa ve Orta Doğu ülkelerinden yoğun talep var. Özellikle Arap ülkeleri "didi"yi çok talep ediyorlar ama bu ülkelerden çaya çok talep yok. Mesela Orta Asya ülkelerinde Türkmenistan'a direkt bir çay satışımız yok ama direkt bir "didi" talebi var. İspanya'dan da talep var ama şimdilik iç pazarı karşılamaya çalışıyoruz. Bu çok sevindirici bir şey. Bu iki ürün birbirini taşıyacak ürün, yani bize çok yönlü fayda getirecek bir ürünler." Geçen yıl 1.5 milyar lira ciro elde ettiklerine dikkat çeken Sütlüoğlu, 2013 yılında yüzde 10 büyüme hedeflediklerini söyledi. Çay satışlarının planladıkları gibi gittiğini söyleyen Sütlüoğlu, "Şu ana kadar 50 bin tonluk bir satış gerçekleştirdik. Bu ayın sonuna kadar da 55 bin tonu bulacağımızı tahmin ediyoruz. Geçen seneyi 115 bin ton ile kapatmıştık. Bu sene yüzde 10'luk bir büyümeyi, yani 120 bin tonun üzerine çıkmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
Bölge insanı 'şekersiz şeker' Stevia üretecek

Çaykur Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu, son günlerde 'şekersiz şeker' olarak tanıtılan Stevia bitkisi hakkında da bilgiler verdi. Sıfır kalorili Stevia'nın, çayın yetiştiği bölgelere uyum sağladığına dikkat çeken Sütlüoğlu, "Araştırma maksadıyla bu işe girdik, ekonomik değeri şu anda yüksek gözüküyor. Ekilip ekilmeyeceğini öğrenmek için bir kaç yıla ihtiyacımız var. Amacımız vatandaşa gelir getirici ürünler kazandırmak" diye konuştu. Pancar şekerinden 10-15 misli daha tatlı olan Stevia'yı, son dönemde Coca Cola gibi meşrubat firmaları da kullanmaya başladı.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...