Tekstille kazandık otomobil ile verdik

İhracatta geçen yılın lokomotifi hazır giyim ve konfeksiyon sektörü oldu.
Geçen yıl gerçekleştirdiği 157,6 milyar dolarlık ihracatın yüzde 65'ini 20 ülkeye yapan Türkiye, en fazla hazır giyim ve konfeksiyon ürünü sattı. Bu ülkelere yapılan hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı yaklaşık 9 milyar doları bulurken, Türkler kazandıklarını Alman otomobillerine verdi. En fazla tekstil ürünün satıldığı bu ülkeden yapılan otomobil ithalatı 192 bin adede ulaştı. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, 2014 yılında ihracat sıralamasındaki ilk 20 ülkeye toplam 102 milyar dolarlık dış satım gerçekleştirdi. Bu ülkelere yapılan hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı ise yaklaşık 9 milyar dolar oldu. İhracatta ilk sırayı 15 milyar dolarla Almanya alırken, hazır giyim ve konfeksiyon 4 milyar dolarla bu ülkeye en fazla ihracat yapan sektör oldu. Irak toplam 10.7 milyar dolar ihracatla ikinci sırada, 9,7 milyar dolar ihracatla İngiltere üçüncü sırada yer aldı. 7 milyar dolar ile İtalya, 6.4 milyar dolarla Fransa, 4 ve 5. sıraları paylaştı. Bu ülkelere de ağırlıklı olarak, tekstil ürünleri, hububat ve taşıt aksamları satıldı. Buna karşılık geçen yıl 767 bin 681 adet olarak gerçekleşen otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarının sadece 255 bin 573'ü yerli üretimden karşılandı. İthal araçların satışı 512 bin 108'i buldu. Geçen yıl 587 bin 331 adet olan otomobil pazarında ise ithal otomobillerin satışı (429 bin 982), yerlilerin (157 bin 349) üç katına yaklaştı. Yalnızca hafif ticari araçlarda yerli araçların satışı ithalleri solladı. Türkiye'de 2014'de satılan her 3 otomobilden biri ise Alman menşeili araçlardan oluştu. Alman markalı otomobil satış adedi 192 bin 55 olarak gerçekleşti. Alman otomobillerini 149 bin 339 adet satışla Fransız, 72 bin 349 adet satışla Japon markalı otomobiller takip etti.