Teknolojiyle beraber şikayetin şekli değişti

Teknolojiyle beraber şikayetin şekli değişti

Ekonomi Haberleri

Teknolojideki gelişme hayatı kolaylaştırdıkça bu ürünlere talep arttı.

Talebin ve tüketimin artması, tüketici şikayetlerinin şeklini de değiştirdi. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı verilerine göre, 2008 yılında elektronik eşyalarda en fazla yaşanan sıkıntı, "Belirtilen özellikler yok" şeklinde özetlenirken, 2013'e gelindiğinde "Ürün bozuk" şikayeti öne çıktı. Yine bakanlık verilerinden derlediğimiz bilgiye göre, "ayıplı mal" ile karşılaşma oranı, bilinçli tüketicilerde yüzde 16 iken, daha düşük bilinç seviyesinde olanlarda yüzde 10'a geriliyor. Bu fark ise bilinçli tüketicilerin beklenti ve duyarlılığının yüksek olmasıyla açıklanıyor. Bakanlığın raporuna göre bu farklılık, tüketici beklentilerindeki değişiklikten kaynaklanıyor. Hazırlanan rapora göre, bilgi seviyesi düşük olan tüketiciler ürünle ilgili sıkıntı yaşasa bile, bunu şikayet etmiyor. Bazen de sıkıntı fark edilmiyor. Ürünün ucuz olması halinde ayıplı ve kusurlu olması doğal karşılanıyor.
Damla PEKER / TÜRKİYE GAZETESİ



UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...