Sürdürülebilirlik ‘Koza’sı!

Toplam üretiminin yüzde 75’ini ihracat, yüzde 25’ini ise iç piyasa satışı şeklinde gerçekleştiren Koza Halı, bu yıl Orta ve Güney Amerika ile Güney Afrika’yı hedef pazar olarak belirlerken, Türkiye’de de franchise sistemi ve ‘Koza Home’ mağazalarıyla büyüyecek.
Geçen yıl yüzde 9 büyüyen şirket, 2024 sonuna kadar franchise ile 100 ‘Koza Halı Gallery’ açmayı planlıyor. Kendi enerjisini üretmek için 2021’de hayata geçen 2,64 megavatlık ‘Güneş Enerjisi’ yatırımını 5 megavata çıkarma kararı alan şirket, sürdürülebilirlik yatırımlarına da devam ediyor. Koza Halı Genel Müdürü İbrahim Cingisiz, halının yanı sıra, mobilya, ev tekstili, iç dekorasyon ve aydınlatma ürünlerinin yer aldığı Koza Home ile hedeflerinin 5 yılda Türkiye’de 20, 10 yıl içerisinde global pazarda 30 mağaza açmak olduğunu söyledi. Koza Home’da ilk konsept mağazayı Gaziantep’te hayata geçirdiklerine işaret eden Cingisiz, 2022 cirolarının 730 milyon TL olduğunu, 2023’te ise 1 milyar TL ciro hedeflediklerini kaydetti. Son yıllarda pandeminin etkisiyle dış mekân halıları ile sürdürülebilir ürünlere ilginin artığına işaret eden Cingisiz, üretimlerinin yüzde 65’e yakınını dış mekân halılarının oluşturduğunu, markanın bugün tüm koleksiyonlarının yaklaşık yüzde 20’sinin geri dönüştürülmüş ürünlerden oluştuğunu kaydetti. Geri dönüşüm ürünlerle diğer ürünler arasında fiyat farkı uygulamadıklarını ve yurt dışından talebin daha çok olduğunu anlatan Cingisiz, eski halıların toplanıp geri dönüştürülebileceğini ancak toplama konusunda sıkıntı yaşandığını söyledi.
ANADOLU'DA BEYAZ YAKA SIKINTISI
Firmanın 700’e yakın çalışanı bulunuyor. Ancak yetişmiş iş gücünü tutmada zorluk yaşanıyor. Koza Halı Yönetim Kurulu Başkanı Seddar Cingisiz, cazip gelmediği için gençleri şehre çekemediklerini, özellikle beyaz yakalılarda bu sıkıntıyı yaşadıklarını söyledi. Cingisiz, mavi yakada ise Suriyeliler olmasa büyük istihdam açığı olacağına işaret etti. ÖNDER ÇELİK'İN HABERİ