Spor ve inovasyonla büyüdü Avrupa'nın zirvesine çıktı

Spor  ve inovasyonla büyüdü Avrupa'nın zirvesine çıktı

Ekonomi Haberleri

Beko, spordan aldığı enerjiyi inovasyonla birleştirerek beyaz eşya sektöründe dünyanın en hızlı büyüyen markaları arasına girdi.

Basketbolda Avrupa ve Dünya Şampiyonalarının ana sponsoru olan, Barcelona futbol kulübüne adını yazdıran Arçelik'in küresel markası Beko, spordan aldığı enerji ve teknolojiye yaptığı yatırımla zirveye çıktı. Son 5 yılda cirosunu 5 kat artıran Beko, pazar paylarında da küresel şirketleri geride bırakarak Avrupa'da en hızlı büyüyen marka oldu. İspanya'da yapılan Dünya Basketbol Şampiyonası'nın ana sponsoru olarak, pazar gecesi ABD ile Sırbistan arasında oynanan final maçını Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç, Holding Dış İlişkiler ve Kurumsal İletişim Direktörü Oya Ünlü Kızıl, Dayanıklı Tüketim Grup Başkanı ve Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Levent Çakıroğlu ve gazeteciler birlikte izledi. Beko'nun Basketbol Dünya Kupası'nın en büyük sponsoru olduğuna vurgu yapan Mustafa Koç, Beko'nun küresel marka olma yolunda emin adımlarla ilerlediğini söyledi. Yurtdışında faaliyet gösteren her şirketin Türkiye'yi temsil ettiğine de dikkat çeken Mustafa Koç, "Arçelik ve Beko, ciddi işler yapıyor. Arçelik'in Güney Afrika, Romanya, Rusya ve Çin yatırımları ve başarılı şekilde yönetilen uluslararası marka portföyü Türkiye açısından da güzel bir örnek teşkil oluyor" dedi.
Özellikle Avrupa pazarında güçlü büyümenin devam ettiğini de anlatan Holding'in Levent Çakıroğlu'nun paylaştıklarına göre Beko 2014'ün ilk yarısı itibarıyla buradaki 2.'liğini sürdürüyor. İngiltere pazarının lideri olan marka, Polonya ve Fransa'da da solo beyaz eşya pazarının lideri konumunda. Ayrıca Bosch-Siemens'in anavatanı Almanya'da da son 5 yılda pazar payını iki kat artırmış durumda. Almanya pazarının önemli olduğuna dikkat çeken Çakıroğlu, "Avrupa'nın en büyük beyaz eşya pazarı Almanya'da son 5 yılda en hızlı büyüyen beyaz eşya markası Beko oldu" diye konuştu. nbsp;

28 dil 22 para birimi
Levent Çakıroğlu'na göre ise Arçelik özelindeki 'küresel oyunculuk' vurgusu rakamlarda yatıyor. Bağlı şirketler ve dünya genelindeki yayılımına bakıldığında Arçelik ekosisteminde 28 farklı dil konuşuluyor. Şirket, mali tablolarında 22 farklı para birimini yönetiyor. Şirketin kur pozisyonu da bu veriler etrafında şekilleniyor. Çakıroğlu pazar anlamında Arçelik markalarının dünyadaki konumunu şöyle özetledi: "Türkiye'nin lider, Avrupa'nın ise en büyük üçüncü beyaz eşya şirketiyiz. Küresel pazarlarda da güçlü büyümemiz devam ediyor. Dünya beyaz eşya sektörünün yüzde 46'sını temsil eden EMEA (Avrupa, Ortadoğu, Afrika) bölgesinin en büyük ikinci beyaz eşya şirketi biziz."



FİKRET nbsp;ÇENGEL Madrid nbsp;

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...