Şeker krizi ithalatla tatlıya bağlandı

Şeker krizi ithalatla tatlıya bağlandı

Ekonomi Haberleri

Stoklar tükenince şekersiz kalan ihracatçı firmalar, krizi dünya şeker borsasından 80 bin ton şeker alarak çözdü

Türk şekerini dünyaya tanıtmak için yola çıkan Şekerli Mamüller Tanıtım Grubu (ŞTG), bu kapsamda 15-18 Nisan tarihleri düzenlenen Food Hotel Endonezya Fuarı'na çıkarma yaptı. 45 ülkeden gelen ziyaretçiler Türk standında, lokum, şekerleme, çikolata, Türk lokumu, baklava ve Türk kahvesi gibi ürünleri tatma imkânı buldu. Fuar hakkında konuşan ŞTG Yönetim Kurulu Üyesi Kazım Taycı, "Endonezya 240 milyon nüfusuyla dünyanın en büyük 4. ülkesi. Bu pazara girmekte Türk firmaları olarak geç kaldığımızı düşünüyoruz. 250 milyon dolar ihracatımız, 2 milyar dolar ithalatımız var. Bu dengesizliği bozmamız gerekiyor. Artık bu pazarda daha aktif rol oynamak için çabalayacağız" dedi. Türkiye'nin lezzet ülkesi olduğunu tüm dünyaya anlatmaya çalıştıklarını aktaran Taycı, "36 ülkede daha fuara katılacağız. 2023 yılında hedefimiz olan 10 milyar dolarlık ihracatı yakalamak istiyoruz. Bu rakama ulaşmak için Uzakdoğu pazarı çok önemli" diye konuştu.
SORUNU ÜRETİCİ ÇÖZDÜ
Yasalar gereği gerekli hammaddeyi devletten satın alan şekerleme sektörü Konya Şeker ve devlete ait şeker fabrikalarında stoklar tükenince şekersiz kaldı. Şeker krizini ihracatçılar dünya şeker borsasından şeker satın alarak çözdü. Yaşanan Kriz ile ilgili açıklamalar yapan Kazım Taycı, "Tonu 420 dolara Cezayir, Fas, Brezilya, Hindistan ve Çek Cumhuriyeti'nden 80 bin ton şeker getirdik. Bu miktar üreticinin 6 aylık ihtiyacını karşılayacaktır. Umarım 6 ay sonra iç üretim ile sorunlarımız çözülmüş olur" ifadelerini kullandı. Son dönemlerde komşu ülkelerde yaşanan olaylar sonucu ihracatın olumsuz etkilendiğini aktaran Taycı, hedef ülkelere yönelik tanıtım atağını artırmak için nbsp;hedef pazarları çeşitlendirmeye çalıştıklarını kayetti. Dünya pazarlarında markalaşmış ürünlerin tercih edildiğine dikkat çeken Taycı şöyle devam etti: "Hedef ülkeler olarak seçtiğimiz özellikle nbsp;Uzakdoğu ve ABD nbsp;bizim için önemli pazarlar Bu ülkelerde etkin tanıtım çalışmalarını sürdüreceğiz."


13 BİN FİNCAN KAHVE VE LOKUM İKRAM EDİLDİ
Ziyaretçilere, Almanya, Dubai ve Tokyo'da yaklaşık 13 bin fincan kahve ve lokum ikram ettiklerini vurgulayan Kazım Taycı, Endonezya'da da 2 bin fincan kahve ve lokum ikram ettiklerini söyledi.




UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...