Sefamerve.com Facebook üzerinden 4.3 milyon kişiye ulaştı

Sefamerve.com Facebook üzerinden 4.3 milyon kişiye ulaştı

Ekonomi Haberleri

Türkiye'de 10 binden fazla e-ticaret sitesini var. Sanal ortam, e-ticaret çöplüğüne dönüşmüş durumda.

Büyük umutlarla açılan irili ufaklı sitelerin ömrü de fazla uzun olmuyor. Bugün dev şirketlerin e-ticaret siteleri bile peş peşe zarar açıklıyor. Kâr eden neredeyse yok gibi. Böyle bir ortamda Mehmet Metin Okur ve kız kardeşi Oya Okur Erciyeş'in iki yıl önce kurduğu Sefamerve.com kısa sürede gösterdiği başarı ile dikkatleri üzerine çekmeyi başarmış. Öyle ki Facebook'un ikinci adamı Sheryl Sandberg Metin Bey'le tanışmak üzere kendisini ziyarete gelmiş. Başta Texas Pacific Group olmak üzere yerli ve yabancı birçok yatırımcılardan çok sayıda teklif alan Sefamerve'nin e- ticaretteki büyük başarısı Amerika'nın popüler dergisi Red Herring'in de dikkatini çekmiş ve dergi 2013 yılında Sefamerve'yi küresel bir marka olabilecek dünyadaki ilk 100 marka arasında göstererek ödüllendirmiş.
HER ŞEY DEPREMLE BAŞLADI
Sefamerve'nin kuruluş hikayesi ise çok ilginç. 17 Ağustos depremine dayanıyor. Kayınvalidesini görmeye 1 aylığına Kanada'ya giden, ancak 'mecburen' 12 yıl kalan Oya Hanım'ın yaşadığı en büyük sorun kıyafet olur. İnancına göre istediği kıyafete Kanada'da ve internette bulamayan Oya hanım 300 km yol kat etmek zorunda kalır. Türkiye'ye gelince durumunu abisi Metin Bey'e açar. Böylece firmanın fikri temeli atılmış olur. Sektörde büyük bir boşluğu doldurduklarını belirten Metin Okur, bugün 4.3 milyon üyelerinin bulunduğunu söylüyor. Üyelerinin yüzde 99'unun kadınlardan oluştuğunu anlatan Okur, "Bir ihtiyaçtan dolayı yola çıktık ama işe başlarken bu kadar para kazanacağımı hiç düşünmemiştim. Facebook üzerinden yürüttüğümüz pazarlama stratejisiyle 2 yıl gibi kısa bir sürede büyük kârlılığa ulaştık. Hedefimiz 3 yıl içerisinde 2 milyar insana ve 1 milyar dolar ciroya ulaşmak" dedi. nbsp;
10 SANTİM'LE FARK ATTI
İlk 8 ay boyunca nbsp;şal ve eşarp sattıklarını anlatan Metin Okur, "Kısa zamanda 300 bin bone sattık. Daha sonra şalın yanına kendi tasarımımız olan eşarpları ekledi. Ardından etekle kombin yaptık. Normalde tesettür giyimde etek boyu 95 cm olur. Ancak bunlar bacaklarını tam kapatmadığı için biz 105 cm uzunluğunda etek yapalım istedik. Ancak 105 cm için iki top kumaş kullanmak gerekiyordu. Bu da daha fazla maliyet demek. Antep'te bir firmaya yaptırdık. Siteye koyar kaymaz 5 bin adet sattık" diye konuştu. nbsp;


3 ÜLKEDE OFİSİ VAR
Türkiye'de dahil olmak üzere Hollanda ve Fas'ta ofisleri bulunan firma yıl sonuna kadar Endonezya ve Malezya'da da ofis açmayı planlıyor. Siteden siparişler 3 dakika içerisinde depodan çıkıyor ve 24 saatte adrese ulaşıyor. nbsp;




"ÇAĞRI" GİBİ FİLM YAPMAK İSTİYORUM
Metin Okur'un en büyük destekçisi kardeşi Oya Okur Erciyeş. Sitenin başarısında Erciyeş'in tasarladığı ürünlerin katkısı büyük. Facebook'un 14 ülkedeki parasını kollekte eden Metin Okur ise pazarlama ve reklamcılık deneyimini siteye aktarmış. Geçmişte ulusal televizyonlarda yöneticilik yapan Okur, "En büyük hayalim 500 milyon dolar harcayarak Çağrı gibi İslamiyet'i anlatan bir film yapmak" diyor.


Mankenleri gerçek hayatta nbsp;tesettürlü olandan seçiyoruz
Ticari bir iş için kendi değerlerinden taviz vermediklerini dile getiren Metin Okur, attıkları her adımda çok dikkatli davrandıklarını söyledi. Ürünleri kendilerinin tasarladıklarını anlatan Okur, moda ve trendi takip etmediklerini, kadına ve inanca odaklı hareket ettiklerini dile getirdi. "Faizle işimiz olmaz" diyen Okur, kıyafetlerin tanıtımında kullandıkları mankenleri ise gerçek hayatta da tesettürlü olanlardan seçtiklerini ifade etti. Okur, "Biz Ukrayna'dan manken getirip tesettüre sokmuyoruz. Çünkü bizim müşterilerimiz bunun yapmacık olduğunu biliyor. Sitemizdeki tesettürlü mankenler gerçek hayatta da tesettürlü olan kişilerdir" dedi.
Rio olimpiyatlarına sponsor
Metin Okur kabına sığmayan biri. Hedefleri de büyük. Okur, sırada olimpiyatlar olduğun söylüyor. 2016 Rio olimpiyatlarında tesettürlü futbolcular için kıyafet sponsoru olduklarını belirten Okur, "Onların ürünlerinin tasarımını biz yapacağız" dedi. Tesettürlü kadınların yönelik tesettür eşofmanı da geliştirdiklerini anlatan Okur, "Tesettürlü kadınların spor yaparken giyecekleri kıyafetleri yok. Ter içerisinde kalıyorlar. Biz de onlara rahat hissettirecek eşofman yaptık. Dinden kopmadan ve kendilerini dışlanmış hissetmeden rahatlıkla spor yapabilecekler" diyerek bu alanda da önemli bir boşluğu doldurmaya aday olduklarını dile getiriyor. nbsp;


ÖMER TEMÜR








UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...