Satın alma devleri İstanbul'da buluştu

Dünya devleri İstanbul'da buluştu ve satın alma stratejilerini açıkladı.
Google Global Tedarik Zinciri Yöneticisi Tim Shiple , Harvard Üniversitesi Tedarik Zinciri Bölümü Öğretim Üyesi Zal Phiroz ve kendisine Intel tarafından " Pazarlık Planlamasının Kurucu Babası" ünvanı verilen Uluslararası Satın Alma ve Pazarlık Danışmanı ve Eğitmeni Omid Ghamami bugün günümüz iş dünyasında "satın alma ve pazarlık stratejilerinin nasıl olması gerektiğini" katılımcılarla paylaştılar.
Organizasyonun ev sahipliğini , Uluslararası Satınalma Danışmanlık ve Eğitim Şirketi ByPi'nin Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Babalı yaptı. Mesut Babalı , organizasyonun amacını açıklarken, "İşletmelerin karlılığını artırmak için en kritik başlangıç noktasının Stratejik Satın Alma ve Pazarlık Planlaması" olduğunu ifade ederek, Dünyayla rekabeti zorlayacak güce sahip şirketlerimizin satın almalarının ciddi bir kısmını yine dünyanın çeşitli yerlerindeki global tedarikçilerle de görüşerek yaptığı gerçeğini göz önünde bulundurduğumuzda , " Bu dev şirketlerin satın alma ve pazarlık stratejilerini ne kadar takip edebiliyoruz? " sorularına cevap arandığını ifade etti.
Satın alma stratejilerinde Pazarlık Planlamasının Kurucu Babası olarak görülen Omid Ghamami , "Bana pazarlığın babası değil pazarlık planlamasının babası diyorlar. Pazarlığa girişmeden önce planlamasını çok iyi yapmalısınız, sadece davranışsal pazarlıklar değil data-tabanlı pazarlıklara yoğunlaşmalı,bugünden başlayarak maliyetleri düşürmeye odaklı stratejik planlara yönelmek gerekir. Satın Alma Direktörleri Yönetim Kurulu Masasında yerlerini almalı.%5 kar marjı ile çalışan bir şirketin maliyetlerindeki 1TL'lik azalma, gelirindeki 20TL'lik artış ile aynı işlevi görür.Karın tetikleyicisi olarak gelir artışına yoğunlaşmak yeterli değildir.Gizli maliyetleri bulup ortaya çıkartmak gerekir. Tedarikçilerimizden sürekli olarak yıllar boyunca fiyat indirimi talep etmek; tedarikçimizin sadece karı üzerine odaklanmaktır oysa büyük fotoğrafta tedarikçimizin maliyetleri bulunmaktadır. Toplam Maliyetleri düşürmenin en temel adımı tedarik zincirindeki maliyetleri ortadan kaldırmak üzerine olmalıdır.Dünya'nın en büyük şirketleri Satın Alma Departmanını"katma değer yapan bir kar merkezi" olarak görüyor ve başarılı olmak isteyen tüm şirketler bu bakış açısına sahip olmalılar" dedi.
Google Tedarik Zinciri Kıdemli Yöneticisi Mr. Tim Shiple; satın alma fiyatının çok ötesinde toplam sahip olma maliyetinin önemli olduğunu ve minimum toplam sahip olma maliyetine ulaşmak için üretim maliyet analizini etkin kullanmak gerekir" dedi.
Harvard Üniversitesi Tedarik Zinciri Bölümü Öğretim Üyesi Mr. Zal Phiroz ;"Toplam maliyetleri düşürmek için tedarik zincirinde yer alan gizli maliyetleri ortadan kaldırmanın en temel ihtiyaç olduğunu belirterek Procter amp; Gamble firması ile yapılan ve toplam maliyetlerde %3 kazanç sağlanan projesini Türkiye'nin üst düzey yöneticileri ile paylaştı.
Shell, Erdemir, Erbakır, Kibar Holding, THY Opet, Yaşar Holding, Hayat Kimya, Polimeks, STFA, AGT, Turkcell, Socar, NEF, Eczacıbaşı, Eren Holding, Vodofone, Anadolu Efes, Şişecam, Ford, Mercedes vb firmaların katıldığı konferans sorular ve cevaplarla devam etti.
Organizasyonun ev sahipliğini , Uluslararası Satınalma Danışmanlık ve Eğitim Şirketi ByPi'nin Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Babalı yaptı. Mesut Babalı , organizasyonun amacını açıklarken, "İşletmelerin karlılığını artırmak için en kritik başlangıç noktasının Stratejik Satın Alma ve Pazarlık Planlaması" olduğunu ifade ederek, Dünyayla rekabeti zorlayacak güce sahip şirketlerimizin satın almalarının ciddi bir kısmını yine dünyanın çeşitli yerlerindeki global tedarikçilerle de görüşerek yaptığı gerçeğini göz önünde bulundurduğumuzda , " Bu dev şirketlerin satın alma ve pazarlık stratejilerini ne kadar takip edebiliyoruz? " sorularına cevap arandığını ifade etti.
Satın alma stratejilerinde Pazarlık Planlamasının Kurucu Babası olarak görülen Omid Ghamami , "Bana pazarlığın babası değil pazarlık planlamasının babası diyorlar. Pazarlığa girişmeden önce planlamasını çok iyi yapmalısınız, sadece davranışsal pazarlıklar değil data-tabanlı pazarlıklara yoğunlaşmalı,bugünden başlayarak maliyetleri düşürmeye odaklı stratejik planlara yönelmek gerekir. Satın Alma Direktörleri Yönetim Kurulu Masasında yerlerini almalı.%5 kar marjı ile çalışan bir şirketin maliyetlerindeki 1TL'lik azalma, gelirindeki 20TL'lik artış ile aynı işlevi görür.Karın tetikleyicisi olarak gelir artışına yoğunlaşmak yeterli değildir.Gizli maliyetleri bulup ortaya çıkartmak gerekir. Tedarikçilerimizden sürekli olarak yıllar boyunca fiyat indirimi talep etmek; tedarikçimizin sadece karı üzerine odaklanmaktır oysa büyük fotoğrafta tedarikçimizin maliyetleri bulunmaktadır. Toplam Maliyetleri düşürmenin en temel adımı tedarik zincirindeki maliyetleri ortadan kaldırmak üzerine olmalıdır.Dünya'nın en büyük şirketleri Satın Alma Departmanını"katma değer yapan bir kar merkezi" olarak görüyor ve başarılı olmak isteyen tüm şirketler bu bakış açısına sahip olmalılar" dedi.
Google Tedarik Zinciri Kıdemli Yöneticisi Mr. Tim Shiple; satın alma fiyatının çok ötesinde toplam sahip olma maliyetinin önemli olduğunu ve minimum toplam sahip olma maliyetine ulaşmak için üretim maliyet analizini etkin kullanmak gerekir" dedi.
Harvard Üniversitesi Tedarik Zinciri Bölümü Öğretim Üyesi Mr. Zal Phiroz ;"Toplam maliyetleri düşürmek için tedarik zincirinde yer alan gizli maliyetleri ortadan kaldırmanın en temel ihtiyaç olduğunu belirterek Procter amp; Gamble firması ile yapılan ve toplam maliyetlerde %3 kazanç sağlanan projesini Türkiye'nin üst düzey yöneticileri ile paylaştı.
Shell, Erdemir, Erbakır, Kibar Holding, THY Opet, Yaşar Holding, Hayat Kimya, Polimeks, STFA, AGT, Turkcell, Socar, NEF, Eczacıbaşı, Eren Holding, Vodofone, Anadolu Efes, Şişecam, Ford, Mercedes vb firmaların katıldığı konferans sorular ve cevaplarla devam etti.