Rudolf Klötscher: Türkiye bizim ana omurgamız

Avrupa’nın lider ev aletleri üreticisi BSH Ev Aletleri Grubu Avrupa’da yaşanan resesyon endişesiyle umutlarını Türkiye’ye taşıdı. BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkanı Rudolf Klötscher, "Türkiye’de ürettiğimiz ürünlere talep hâlen yüksek. Türkiye gelecekte de bizim ana omurgamız olmaya devam edecek” ifadelerini kullandı.
ÖMER TEMÜR'ÜN HABERİ
Avrupa’da yaşanan resesyon endişesine rağmen Çerkezköy’deki fabrikasında üretim kapasitesini artıran BSH, Türkiye’yi özellikle gelişmiş satış kanalı yapısı, 5 fabrikadan oluşan güçlü ve kaliteli üretim ağı, güçlü ihracat potansiyeliyle bölgenin ana omurgası olarak görüyor.
BSH’nin dört ana yönetim bölgesinden biri olan gelişen pazarlar bölgesi (REM) Nisan 2020’den bu yana Türkiye’den yönetiliyor. BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkanı Rudolf Klötscher bölgenin 130 ülke ve 4,6 milyar kişilik bir nüfusu kapsadığını ifade ederek “Bölgenin mevcut orta sınıf nüfusu 1,7 milyar. Bu popülasyonun 2025 yılında 3,2 milyara çıkması bekleniyor. Genel olarak dünya ortalamasının üzerinde büyüme oranlarına sahip ülkelerden oluşan bölgede; Hindistan, Vietnam, Bangladeş gibi yıllık bileşik büyüme oranının yüzde 9 olması beklenen ülkeler bulunuyor” diye konuştu.
2027 BEKLENTİSİ YÜZDE 61
Klötscher, bölgenin hem global ekonomiden kaynaklanan hem de bölgesel zorlukları bulunduğuna dikkat çekerek “Global enflasyonun etkileri ve pandemi sonrası ham madde sıkıntısı devam ediyor. Bu pazarlardaki siyasal ve ekonomik belirsizlikler yerel para birimlerinde değer kaybına neden olabiliyor. Yine de beklenti, dünya gayrisafi yurt içi hasılasından 2022 yılında yüzde 58 pay alan bu ülkelerin bu oranı 2027’de yüzde 61’e çıkaracağı yönünde” dedi.
Çerkezköy’deki fabrikalarının ise 8 bin çalışanıyla Avrupa’daki en büyük üretim üssü olduğunu dile getiren Klötscher “Çerkezköy’de bulaşık makinesi, çamaşır makinesi, buzdolabı, soğutucu ve pişiriciler üretiyoruz. Tüm zorluklara rağmen üretim kapasitemizi ve pazar payımızı artırdık. Türkiye’de ürettiğimiz ürünlere talep hâlen yüksek. Türkiye gelecekte de bizim ana omurgamız olmaya devam edecek” ifadelerini kullandı.
HEDEF HER YIL YÜZDE 10'DAN FAZLA BÜYÜME
Klötscher, 2027’ye kadar bölgede her yıl yüzde 10’dan fazla büyümeyi hedeflediklerini bildirdi. BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi CFO’su ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sedef Ataman ise Türkiye’nin benzersiz satış kanalı yapısıyla gelişen pazarlar bölgesinin bel kemiği olduğunu belirterek “BSH Türkiye olarak pazardaki en büyük iki oyuncudan biriyiz. Türkiye’ye bugüne kadar 1,3 milyar avro tutarında yatırım ile ülkenin üretimine, ihracatına, istihdamına katkı sağladık” ifadelerini kullandı.