Rekabette kaçıncı sıradayız?

/ Kaynak: İHA
- Güncelleme:
Rekabette kaçıncı sıradayız?

Ekonomi Haberleri  / İHA

Rekabet Kurumu Başkanı Prof. Dr. Nurettin Kaldırımcı, Türkiye'nin rekabet gücünde dünyada 43. sıraya yükseldiğini açıkladı.

Rekabet Kurumu Başkanı Kaldırımcı, Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) Ankara Şubesi tarafından düzenlenen söyleşide, rekabeti hak ve hukuk hassasiyeti olarak değerlendirdiklerini söyledi. Türkiye'nin rekabet gücünde geçen yıl dünya genelinde 43. sıraya yükseldiğine, buna karşın insani gelişme endeksinde 92. sırada yer aldığına dikkati çeken Kaldırımcı, söz konusu verilerin iç açıcı olmadığının altını çizdi.

"HADDİMİZİ AŞAMAYIZ"
Kaldırımcı, İDO ile yaşanan sıkıntıya ilişkin değerlendirmelerde bulunduğu konuşmasında şunları kaydetti:
"Şöyleydi böyleydi, Rekabet Kurumu uyuyor mu falan dendi. Evet, bizim epey bir şeyimiz oldu günahsa günah tamam. Ama biz uyardık, arkadaş şöyle yaparsan şöyle olur böyle yaparsan böyle olur. Biz özelleştirmiyoruz ki. İstanbul Büyükşehir Belediyesi orayı özelleştirdi. Bir tarafta çok kar eden bir tarafta çok zarar eden bunlar ayrı ayrı olsa satamayız dediler. Zarar eden hattı kime satalım öbür taraf için alıcı çok bu taraf için alıcı yok birleştirdiler paket yaptılar.

Biz de bunu yaparsanız böyle bir sakınca olur dedik, oldu. Vatandaş da haklı. Yok şöyle öldük, böyle bittik, fiyatlar değişti. Sanki fiyatlar çok yükselmiş gibi algılandı, onu şikayet ettiler. Biz de soruşturma açamadık ama haddimizi aşamayız. Bu özelleştirme modeli eksikliğinin bedeli. Uzun vadede sürdürülebilir olmayan bir şey ne kadar geçerli olur önemli olan kalıcı, meşru kendi kendini meşrulaştıran özellikler kazanmasıdır bir faaliyetin. Dolayısıyla bu tür görevlerimiz var özelleştirme dosyalarıyla ilgili."

AVM'LER
Kaldırımcı, AVM'lerle ilgili bir soruyu cevaplandırırken de, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan büyük mağazalar kanunu tasarısı taslağına katkıda bulunmak üzere kurumlarının görüşünün alındığını belirtti. Rekabetçi bir ortamın her alanda oluşmasını önemsediklerini vurgulayan Kaldırımcı, şöyle devam etti: "Bu AVM'lerin faaliyette bulunduğu alanları da kapsıyor. Fakat bazı gerçeklerin de farkında olmak gerekiyor. Eğer piyasalarda girişimi önleyecek bir düzenleme olursa bunun uygun olmadığını söylüyoruz. Büyük mağazalar kendi aralarındaki rekabeti sınırlayacak bir zemin oluşturacak durum yarattığında bunun uygun olmadığını belirtiyoruz. Mağazaların büyüklüklerine ilişkin sınırlamalar vardı o zamanki yasa taslağında. Biz bunun da rekabet açısından olumsuz sonuçlar doğurabileceğini ifade etmiştik."
Özel markalı ürünlere ilişkin başlıkların kanunda varlığından bahseden Kaldırımcı, "Bu özel markalı ürünler ki biliyorsunuz bunu bir kısım KOBİ'ler tedarikçi olarak üretirken bazı perakendeci mağazalar kendi markalarını buralarda satıyorlardı. Bunun olumlu olumsuz sonuçları olabiliyor. Özel markalı ürünleri sınırlandırmanın sakıncaları var. Çünkü bir kısım tedarikçiler bu alanda ayakta kalabiliyorlar ama diğer yandan da bazı tedarikçiler onlara karşı dayanamıyor. Biz bunlara etki analizinin yapılmasının önemli olduğunu beyan ettik. Etki analizi, bir erzak çıkarken rekabetçi açıdan etkisi ne oluyor, sonuçları ne oluyor? Olumlu sonuçları artsın, olumsuz sonuçları azalsın diyoruz. Bunun tespiti açısından da bir etki analizinin yapılması gereğini vurguladık" ifadelerini kullandı.

Ekonomi
Kaynak: İHA
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...