Parayı bulan sıcakkanlı Türkler lüks peşine düştü

- Güncelleme:
Parayı bulan sıcakkanlı Türkler lüks peşine düştü

Ekonomi Haberleri

Artan milli gelir, lüks tutkusunu büyüttü. 'Akdenizli' olma özelliğinin de artırdığı eğilimle Türkiye'de lüks pazarı 20 milyar liranın üzerine çıktı.

Artan milli gelir, lüks tutkusunu büyüttü. Yalnızca milli gelir artışı değil, aynı zamanda 'Akdenizli' olma özelliğinin de artırdığı eğilimle Türkiye'de lüks pazarı 20 milyar liranın üzerine çıktı. nbsp;Daha birkaç yıl öncesine kadar Türk iş adamlarına randevu dahi vermeyen lüks marka sahipleri, şimdi Türkiye'de mağaza açmak için yarışıyor. Bu yarışa sebep olan ise, Türkiye'nin artan milli gelirine paralel olarak artan lüks harcaması. Veriler, Türkiye'nin krizde dünyanın diğer ülkelerinin aksine BRICS ülkelerinin yaptığı gibi ekonomisini geliştirmesi ve bunun yanında 'sıcakkanlı Akdenizli' özelliği taşımasının da etkisiyle lüks tüketim hızla arttı. Geçtiğimiz haftalarda Fransa'daki Cannes Film Festivali'nde şarkıcı ve oyuncu Hülya Avşar'ın Chopard marka yüzü olarak 16 milyon liralık bir takı ile boy göstermesiyle dikkatler iyiden iyiye Türkiye'deki lüks pazara çevrildi. Yapılan hesaplamalar, Türkiye'nin lüks tüketimde payının ise geçen yıl 20 milyar lirayı geçtiğini gösterdi. Lüks tüketimdeki artış her ne kadar milli gelirdeki artışa paralel artsa da, tüketim çılgınlığındaki bir sebebin de, Türklerin Avrupa'lı ya da Orta Doğulu değil, ekonomik model olarak BRICS adı verilen Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin, Güney Afrika ve sosyolojik olarak da Akdeniz'in sıcakkanlı İtalya, İspanya, Yunanistan gibi ülkeleriyle benzeşmesi olduğu belirtiliyor. Türkiye'de artan lüks tüketimde mücevher, otomobil, giyim öne çıkarken, dünya genelinde de çılgınlık boyutunda tüketim göze çarpıyor. Seyahatten sanata, teknolojiden yeme içmeye, giyimden aksesuara kadar yüzlerce lüks marka 1.4 trilyon doları bulan satış rakamlarına imza atıyor. Küresel lüks pazarında ilk sırayı seyahat ve yeme içme alıyor. Bunu lüks otomobiller, giyim ve saat, mücevher, kürk gibi aksesuarlar izliyor.


UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...