Motosiklet otomobili solladı! İkinci el fiyatı sıfırı geçti

Editör:
- Güncelleme:
Motosiklet otomobili solladı! İkinci el fiyatı sıfırı geçti
Ekonomi Haberleri

Pandemi ile birlikte hızla büyüyen e-Ticaret ve yemek şirketleri piyasada motosiklet bırakmadı. Ayrıca kişisel kullanım talebinin de artması ile bayilerde motosiklet teslimleri altı ay ile bir seneye kadar uzadı. Sıfırı 100 bin lira olan motosikletler, ikinci elde 150 bin liraya kadar satılıyor.

KAAN ZENGİNLİ'NİN HABERİ

e-Ticaret sitelerinin hızla büyümesi ve pandemi sebebiyle başlayan evde yemek yeme alışkanlığı kurye ve motosiklet açığını beraberinde getirdi. 2021 yılı sonunda motosiklet pazarı rekor büyüme gerçekleştirdi. Akaryakıt fiyatlarının artması ve trafik yoğunluğu da motosiklete olan ilgiyi artırınca, bayiler altı ay ile bir yıl sonrasına gün vermeye başladı. Hâl böyle olunca sıfırı 100 bin lira olan motosikletin ikinci el fiyatı 150 bin lirayı geçti.

Geçen yıl 250 bin motosikletin satıldığı Türkiye’de her yıl 350 binden fazla motosiklete ihtiyaç var. MOTED Genel Koordinatörü Remzi Öztürk “Markalar talebin yüzde 20’sini bile karşılamakta zorlanıyor. Tedarik sıkıntısı devam ediyor. Gelen araç hemen satılıyor. Pandemiyle birlikte toplu taşıma kullanmak istemeyen çok sayıda tüketici motosiklet alımına yönelmişti. Buradaki talep devam ediyor. Akaryakıt fiyatlarındaki artış da motosiklet satışlarına yansıdı. Çünkü motosiklet 100 kilometrede 2-3 litre yakarken, otomobil 7-10 litre arasında yakıyor. Motosikletin bakım ve sigorta masrafları da daha az. Motosiklet yatırım aracı olarak öne çıkıyor. Üç adet birden alan tüketici olduğunu görüyoruz. Arzın talebin gerisinde kalması sebebiyle bazı modellerde ikinci el motosiklet fiyatlarını geçmesine yol açtı” dedi.

TÜRKİYE YATIRIM İÇİN UYGUN

2023 yılının ikinci çeyreğinde pazardaki tedarik sorunun çözüleceğini söyleyen Remzi Öztürk “Önümüzdeki yıl pazarın 400 bini aşacağını tahmin ediyoruz. Bu da yeni bir rekor olacak. Öte yandan hem yabancı hem de yerli markalar Türkiye’de motosiklet üretmek için kolları sıvadı. Türkiye jeopolitik konumu, üretim kalitesi ve işçilik maliyetleri ile yatırım için önemli bir ülke konumuna geldi. Motosiklet üretiminin Türkiye’de artması, ülkemizi bölgesinde bu pazar için bir üs hâline getirecektir. Konuyla ilgili bakanlıklara bir sunum yaptık. Türkiye yatırım açısından büyük avantaj sağlıyor” diye konuştu.

ACİL İŞİ OLAN MOTOTAKSİ KULLANIYOR

Özellikle metropollerdeki trafik, acil işi olanlar için problem oluşturuyor. İstanbul’da 30 kilometrelik bir yolu katetmek ortalama bir saati geçiyor. Bu probleme çözüm bulmak isteyen girişimciler ise mototaksi uygulamalarını artırdı. Motosiklet ile taksi hizmeti veren şirketlerin sayısı hızla çoğaldı. Bu hizmet ile 30 kilometrelik yol sadece yarım saat sürüyor. Fiyatlar ise gayet uygun. Mesela Beylikdüzü’nden Mecidiyeköy’e gitmek isteyen bir kişi bu hizmet için 160 lira ödüyor.

Motosiklet otomobili solladı! İkinci el fiyatı sıfırı geçti

KURSLARA İLGİ ARTTI

Fiyatların yanı sıra motosiklet kurslarına da ilgi arttı. Akaryakıt fiyatlarının yükselmesi ve kilitlenme noktasına gelen trafik; motosiklet kullanımını artırınca, kurslara talep çoğaldı. İş adamları bile motosiklet sahibi olur hâle geldi. Ayrıca kuryelik de oldukça moda bir meslek oldu. Kurye olmak isteyenler, genellikle motor gücü 125 cc’ye kadar olan A1 veya 250 cc’ye kadar olan motosikletleri kullanmaya yeterli A2 ehliyetleri tercih ediyor.

Kurye adayının B sınıfı sürüş ehliyeti var ise A1 sınıfı motosiklet ehliyeti için bin liraya kursa yazılabiliyor. Kurye adayının yine B sınıfı ehliyeti varsa A2 sınıfı ehliyet için ise 2 bin lira gibi bir kurs ücreti ödemesi gerekiyor. Kendi aracıyla kuryelik yapmak isteyenler yaklaşık 15-20 bin lira arasında değişen bir fiyata 250cc’ye kadar bir motosiklet sahibi olabiliyor. Uzmanlar ise hiçbir tecrübesi olmadan kuryelik mesleğine adım atmak isteyenleri, sürüş eğitimi almaları konusunda ikaz ediyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...