Meyve sepetinde girişimciye yer açıldı

Düzenleyen:
Meyve  sepetinde  girişimciye  yer açıldı

Ekonomi Haberleri

Yıl sonuna kadar 20 franchise açmayı planladıklarını dile getiren Nefis Demet Genel Müdürü Devrim Aydın, sadece genç girişim- cilerin değil yatırımcıların da bu alana büyük ilgi gösterdiğini söyledi

Ömer TEMÜR

Yükselen kur ile artan kiralardan yakınan perakendeciler e-ticarete yöneliyor. Türkiye’de 10 milyar TL’lik olan e-ticaret pazarında 2014’ten beri yükselişe geçen hediyelik meyve pazarı sektörün gözde oyuncuları arasında yer alıyor. 15 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşan hediyelik meyve pazarında yüzde 67’lik payla liderliği elinde bulunduran Nefis Demet gelen franchise talepleri artınca sepette girişimcilere yer açtı. Yıl sonuna kadar 20 franchise açmayı planladıklarını dile getiren Nefis Demet Genel Müdürü Devrim Aydın 10 bin dolarlık franchise bedeli ile bu alana yatırım yapmanın mümkün olduğunu söyledi. Aydın, “Şu an İstanbul’da Kağıthane, Avcılar, Ümraniye, Tuzla ile Ankara ve İzmir olmak üzere toplamda 6 adet şubemiz bulunuyor. Anadolu’dan çok sayıda franchise talebi alıyoruz. Çanakkale, Samsun, Zonguldak, Malatya, Konya, Adana ve Eskişehir gibi olmak istiyoruz. Franchise bedeli 10 bin dolar. Anahtar teslim fiyatı ise 100 bin liraya geliyor. Yatırım bir yılda kendini amorti ediyor” dedi. Yıl sonu hedeflerinin 250 bin adetlik satış ve 25 milyon lira ciro olduğunu belirten Aydın, “Günlük ortalama 150-200 adet sipariş alıyoruz. Anneler Günü, Sevgililer Günü, doğum günleri ve şirket kutlamaları gibi özel günlerde siparişlere yetişemiyoruz. Anneler Günü’nde geçen sene günlük 2500 tane sepet çıkardık. Talebe yetişemediğimiz zamanlar sistemi kapatmak zorunda kalıyoruz. Genelde beyaz yakalılar bizi tercih ediyor. Bazı kesimlerde dünya yansa umurlarında değil. Darbenin ertesi günü bir sipariş vardı inanamazsınız. ‘Evet’miş ‘hayır’mış umurlarında değil. Bu sürekli büyüyen bir sektör” diye konuştu. 
Sadece girişimcilerin değil yatırımcıların da e-ticarete ilgi gösterdiğine değinen Devrim Aydın, “Erikli Su’yun eski CEO’su Hasan Aslanoba, Erikli markasını sattıktan sonra tüm parasını internet projelerine yatırdı. Dünyana devi Amazon.com Çiçeksepeti’ne ortak oldu. E-ticaret sitelerine rağbet çok fazla. Geçen yıl Nefis Demet’in satışı için görüşmemiz olmuştu. Eğer alıcı çıkarsa ben de sitemi satmayı düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

 

Varsa yoksa çilek 

Tüketicilerin daha çok çilek ağırlıklı ürünleri tercih ettiğini belirten Devrim Aydın, “Tüketici için varsa yoksa çilek. Yazın kayısılı erikli ürünler. Ama hiçbir ürün çilekle baş edemiyor. Ancak çilek resmen dolarla yarışıyor. Kışın kilosu 38 lirayı buluyor. Ocak zamlarında çikolata da çok zamlandı. Onu da dolar bazında alıyoruz. Elma eskiden çok ucuzdu. Şimdi ithal elma çıktığından beri o da pahalı” dedi. 

 

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...