Marketlerin terazi hilesi! Gram gram soyguna devam...

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Marketlerin terazi hilesi! Gram gram soyguna devam...

Ekonomi Haberleri

Bazı marketlerin terazileri bozuk.. Tüketiciler, marketten aldığı ürünü evde tarttığında arada büyük gram farklılıkları görünce, durumu sosyal medya ve şikayet sitelerinde fotoğraflarıyla paylaştı. Market yetkilileri “teraziler bakımsız” derken, tüketiciler de marketlerin bu işten para kazandığı iddiasında...

KAAN ZENGİNLİ'NİN HABERİ

Çoğu zincir ve yerel markette terazi ve tartıların bozuk olduğu ortaya çıktı. İnternette konuyla ilgili yüzlerce şikâyet var. Kasada 1 kilogram tartılan muzun evde hassas terazide 600 gram çıktığı görülüyor. Bir başka örnekte marketin kahvaltılık reyonunda açık alınan 500 gram peynirin evde tartıldığında 320 gram geldiği dikkat çekiyor. Yine aynı şekilde meyve ve sebze reyonlarındaki tartıların ayarlarında yüzde 20-30 fazlalık olduğu ifade ediliyor. 300-400 gram gibi görünen eksiklik, günde milyonlarca insanın bu marketlerden alışveriş yaptığı düşünüldüğünde büyük meblağlara ulaşıyor. Vatandaşlar fiziki alışverişin yanı sıra online alışverişlerde de benzer durumun yaşandığını belirtiyor.

TERAZİ BAKIMLARI YAPILMIYOR

Gazetemize konuşan bir yerel zincir market müdürü, bu tür olayların yaşandığını, bazen terazilerin bakımdan geçmediğini veya kasadaki çalışanın teraziyi sıfırlamadan tartım hatası yaptığını söyledi. Böyle bir durum ile karşılaşılması durumunda tüketicinin ürünü aynen iade ederek parasını geri almasının mümkün olduğunu dile getiren market müdürü “Marketlerin bu işlemler üzerinden gelir sağlamaya çalıştığını düşünmüyorum. Sorun ölçü aletlerinin bakımsızlığında” dedi.

RESMEN DOLANDIRICILIK

Tüketiciler ise marketlerin terazileri fazla tartması yönünde ayar yaptığı ve bunun üzerinden gelir sağladığını iddia ediyor. Bir tüketici “Marketten 1 kilo diye muz aldım ama şüphelendim. Evde tarttım, 620 gram geldi. 20 liralık muzda sadece benden 4 lira fazladan kazandı” diyor. Bir diğer tüketici de şikayet sitesindeki şikayetinde “500 gram peynir aldım, marketin kahvaltılık reyonunda tarttırdım, evde tekrar kendin tarttım 320 gram çıktı. Bu dolandırıcılık” dedi.

TAVUĞA KUŞBAŞI ETİKETİ

Bir başka şikayette alınan ürün ile üzerine yapıştırılan etiketin farklı ürün olduğu ifade edildi. Tüketici, aldığı tavuğun üzerine dana kuşbaşı etiketi yazıldığını fark ederek bunu sosyal medyadan paylaştı. Tavuğun fiyatı ile dana kuşbaşının fiyatının farklı olması sebebiyle fazla ücret ödediğini söyledi. Durumu sonradan fark eden kişi, düzeltilmesi için markete başvurdu.

Marketlerin terazi hilesi! Gram gram soyguna devam...
Terazi vurgununun fotoğrafını çeken tüketiciler, denetimlerin artırılmasını istiyor. 

İŞLETMELERE CAYDIRICI CEZALAR KESİLİR

Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, bu tür şikâyetlerin son dönemde arttığını belirterek “Bu ölçü ve tartı aletleri Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından denetleniyor. Aynı zamanda Ticaret Bakanlığının da bu konuda yetkisi var. Ancak hızla çoğalan bu zincir marketleri tek tek denetlemek çok mümkün olmuyor. Bakanlık bu tür usulsüzlüklerle karşılaştığında o işletmeye ciddi cezalar kesiyor” dedi.

Tüketicinin Korunması Kanunu’nun 61 ve 62’inci maddelerinde, tüketiciyi yanıltıcı işlemlerin cezai yaptırıma sebebiyet verdiğini söyleyen Ağaoğlu “Vatandaşlar bu tür bir usulsüzlükle karşılaştığında Tüketici Hakem Heyetlerine başvuruda bulunmalı. Buradan çıkan sonuçlar mahkeme kararı hükmündedir. Yapılan başvuru incelenerek önce alıcıya sonra satıcıya bilgilendirme yapılır ve süreç başlar” diye konuştu.

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...