Lüks markaları ucuza tek merkezde topluyor

Lüks markaları ucuza tek merkezde topluyor

Ekonomi Haberleri

Emaar Türkiye'nin İtalyanlarla 125 milyon dolara inşa edeceği Outlet AVM, yerli ve yabancı lüks markaları aynı çatı altında buluşturacak

İstanbul yeni bir alışveriş merkezine (AVM) daha kavuşuyor. Ancak bu AVM diğerlerinden biraz daha farklı olacak. İçerisinde dükkan ve restoranların yanı sıra pazar yeri gibi açık alanda kurulacak tezgâhlar da olacak. İtalyan rüzgârlarının eseceği merkezde hem yerli hem Avrupalı dev markaların seri sonu ucuz ürünleri de satışa sunulacak. Emaar Türkiye'nin İtalyan Fingen grup şirketleri RDM ve JM Investments ortaklığıyla Büyükçekmece'de 125 milyon dolar yatırımla gerçekleştireceği projenin ismi ise Florentia Village Luxury Designer Outlet olarak açıklandı. Tanıtımda açıklamalarda bulunan Emaar'ın Regional CEO'su Ozan Balaban, "Designer Outlet projemiz halkımıza ve ülkemize lüks perakende deneyimleri sunma kararlılığımızı gösteriyor. Toskana Vadisi artık tamamen oturmuş bir proje ve burada yeni projelendirilen designer outlet, hem ev sahiplerinin hem de ziyaretçilerin hayat tarzına uygun daha fazla seçenekler bulmalarını sağlayacak" dedi. nbsp;Türkiye'de prestijli markaların outleti konusunda önemli bir boşluk olduğunu da belirten Balaban, projenin bu anlamdaki boşluğu dolduracağının altını çizerek, "Türkiye Emaar için son derece önemli bir ülke. Bu yeni yatırım, bir kez daha Türkiye'ye yatırım konusunda istikrarımızı da ortaya koymuş olacak" diye konuştu.
JLL Türkiye Başkanı Avi Alkaş ise lüks tüketimin dünya genelinde olduğu gibi Türkiye'de de hızla büyümeye devam ettiğine dikkat çekti. Türkiye'de lüks tüketim pazarının 2.9 milyar dolara ulaştığını ifade eden Alkaş, "Bu rakam dünyada ise 1 trilyon avro civarında. Bu yüzden Büyükçekmece'ye kurulacak Designer Outlet ve benzeri merkezler ülke ekonomisi için ciddi önem arzediyor. Buralar hem turist çekecek hem de ülkenin tanıtımına katkıda bulunacak" dedi. RDM CEO'su Jacopo Mazzei de Türkiye'de olağanüstü bir potansiyel gördüklerini dile getirdi. nbsp;


MÜTEAHHİT ENFLASYONU YAŞANIYOR nbsp;
100 bin "çürük elma" var

İnşaat Müteahhitleri Konfederasyonu (İMKON) Başkanı Tahir Tellioğlu, Türkiye'de müteahhit enflasyonu olduğunu savundu. 27 AB ülkesinde toplam 80 bin müteahhit varken, Türkiye'de 300 bine yakın müteahhit bulunduğunu ifade eden Tellioğlu, "Bunun 100 binini, ahlaki, teknik, sermaye gücü ve nitelikli insan kaynağı yeterliliği olarak ele aldığımızda 'çürük elma' olarak görüyoruz" dedi. Sektördeki bu yapısal sorunun yansımasının ise çarpık yapılaşma olduğunu ifade eden Tellioğlu, şöyle devam etti: "Bugün hala, 1 dairenin, 2 ya da 3 kişiye satan sözde müteahhitlerin, adli ceza almalarına karşın, yine müteahhitlik yapabildiğini, denetimsiz ve düzensiz projelerde, çok sayıda can ve mal kayıplarının yaşandığını görmekteyiz. İşini hakkıyla yapan müteahhit ile aşırı kar hırsıyla halkımızı mağdur eden müteahhitlerin, kanun çerçevesinde birbirinden ayrılması gerekiyor. Müteahhitlik yasasının olmayışından kaynaklanan boşluğu, dolandırıcılar doldurmakta" diye konuştu. nbsp;
ENES DEMİRAY

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...