Kuru üzüme sanatçı desteği
Düzenleyen:
Zeliha Mangırcıoğlu
EKONOMİ Haberleri
Yurt dışında büyük rağbet gören Türkiye'nin kuru üzümünün, koronavirüsün etkili olduğu bu dönemde yurt içinde de tüketiminin artırılması amacıyla Alaşehir Ticaret Borsası tarafından "Evde Kal Hayatta Kal, Kuru Üzüm Ye Zinde Kal" kampanyası uygulamaya konuldu.
Kampanyaya sanat, spor, iş, bürokrasi ve siyaset dünyasından birçok ünlü de çektikleri videolarla destek verdi.2019'da 270 bin ton kuru üzüm ihracatı yapılırken, ihracat değeri yarım milyar doları aşarak 574 milyon doları buldu. Alaşehir Ticaret Borsası Başkanı Hüseyin Soygür "Avrupa Birliği ülkelerinde çekirdeksiz kuru üzüm tüketimi Türkiye'deki tüketimden beş kat fazla. Türkiye'yi de bu tüketim miktarına ulaştırmak istiyoruz” dedi.