Kur ve enflasyon etkisi: Yenilenmiş telefona koştuk

Editör:
- Güncelleme:
Kur ve enflasyon etkisi: Yenilenmiş telefona koştuk
Ekonomi Haberleri

Kur etkisiyle cep telefonu fiyatları uçtu. Sıfır cihaz alamayanlar, garantili yenilenmiş telefonları tercih etti. EasyCep’in CEO’su Mehmet Akif Özdemir, 200 bin telefonu lisanslı yenileyerek ekonomiye kazandırdıklarını, hedeflerinin ise yıl sonuna kadar 400 bine ulaşmak olduğunu söyledi.

ÖMER TEMÜR'ÜN HABERİ - Kur ve enflasyonun etkisiyle cep telefonu fiyatları artarken, tüketici daha uygun fiyatlı yenilenmiş cep telefonlarına yöneldi. Yenilenmiş telefonlarda en fazla iPhone tercih edilirken, ortalama sepet tutarı ise 8 bin lira oldu.

Yenilenmiş cep telefonu hizmeti veren EasyCep’in CEO’su Mehmet Akif Özdemir, enflasyonla birlikte satışların arttığını insanların yenilenmiş cep telefonuna yöneldiğini kaydetti. Pazar hakkında da bilgi veren Özdemir “Kullanıcıların yüzde 60’ı kendisi, yüzde 40’ı eşi, dostu, akrabası için alıyor. Yenilenmiş cep telefonu alanların yaş aralığı 18 ila 50. Satışlarımızda ortalama sepet tutarımız 8 bin TL seviyesinde yer alırken, aldığımız eski telefonlarda ortalama tutar ise 5.500 TL seviyesinde. En fazla tercih edilenler modeller yüzde 60 ile IOS telefonlar” dedi.

Özdemir, yenileme işleminin yüzde 90 ile bataryada yapıldığını, onu ekranın takip ettiğini söyledi.

30 BİN MERDİVEN ALTI ESNAF VAR

EasyCep’in 200 bin telefonu lisanslı yenileyerek ekonomiye kazandırdığını vurgulayan Özdemir, yıl sonuna kadar 200 bin cep telefonu daha ekonomiye kazandırarak 400 bin adede ulaşmayı hedeflendiklerini bildirdi.

Özdemir şunları kaydetti: "Türkiye’de yıllık 11 milyon sıfır cep telefonu satılıyor. Yenileme süresi ise 30 ay. Türkiye’de ikinci el cep telefonu pazarı 1 milyar dolar. Her yıl 5 milyon ikinci el cihaz el değiştiriyor. Burada maalesef 30 bin merdiven altı esnaf var. Yenilenmiş telefon pazarı ise yüzde 1 bile değil. Bu oran Kuzey Amerika ve Avrupa’da yüzde 20 civarında. Daha gidecek yolumuz var."

60 MAĞAZAYA ULAŞACAK

40 mağazada hizmet verdiklerini dile getiren Akif Özdemir "2022’de tam 15 kat büyüdük. Bu yıl sonunda 60 mağazaya ulaşacağız. CarrefourSA ve Turkcell mağazalarından sonra çok yakın zamanda 41 Migros mağazasında tüketici ile buluşacağız. Yıl sonuna kadar 700 çalışan, ayda 45 bin adet kapasiteye ve 2,7 milyar TL brüt ciroya ulaşmayı hedefliyoruz" diye konuştu.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...