KOBİ'ler çocukları ile kurumsallaşıyor

KOBİ'ler çocukları ile kurumsallaşıyor

Ekonomi Haberleri

İdemama.com logo, afiş veya kartvizit gibi pek çok tasarım konusunda 5 bin tasarımcısı arasında yarışma düzenliyor.

KOBİ'lerin kurumsallaşması yolunda ilk adımı atmalarını sağlayan idemama.com logo, afiş veya kartvizit gibi pek çok tasarım konusunda 5 bin tasarımcısı arasında yarışma düzenliyor. Kendilerine logo tasarımı için gelen KOBİ'lerden öncelikle basit şekilde şirketlerini anlatmalarını istediklerini söyleyen idemama.com kurucu ortaklarından Leslie Kandiyoti, "Gerekli bilgileri aldıktan sonra web sitemiz üzerinden yarışmamızı başlatıyoruz. Kriterlerimize uygun, sitemize kayıtlı 5 bin tasarımcımızdan isteyenler, belirlenen süre zarfında hazırladıkları logoları bize gönderiyor. Yarışmayı kazanan logo tasarımcısı da KOBİ'nin belirlediği ödül miktarının sahibi oluyor. Projelerde ödül miktarını KOBİ'lerin bütçeleri belirliyor. Ödül miktarı çoğunlukla 200 TL ile 2000 TL arasında değişiyor. Şu ana kadar tasarımcılarımız 5 bin projede 3 milyon TL para ödülü kazandı" dedi.
Logo tasarımlarında özgünlüğün kendileri için önemli olduğunu belirten Kandiyoti, "Herkesin logo tasarlamasına izin vermiyoruz. Gönderilen logolarda diğer tasarımcılardan alıntılar olduğunu tespit edersek tasarımcıyı sitemizden çıkarıyoruz. Alanında uzmanlık önem arz ediyor. Anadolu'da büyük paralar ile oynayan kuruluşlar logoyu bilmiyordu. Özellikle 1. kuşak logoyu para kaybı olarak görüyordu. Fakat, 2. ve 3. kuşak kurumsallığın bir şirket için ne kadar önemli olduğunu daha iyi anlıyor ve şu an babalarına danışıp logo yaptırıyorlar. Anadolu'da büyük cirolar yapan bu firmalarımız artık ambalajlarının daha iyi olmasını, kartvizitlerinde firmalarını daha iyi yansıtan bir logoyu tercih ediyorlar. Almanya gibi Türklerin yoğun olarak yaşadığı ülkelerden de logo siparişleri alıyoruz. Bilinirliğimiz her geçen gün daha da artıyor. Geçtiğimiz günlerde Azerbaycan'dan bir çay firmasına 4 bin TL ödüllü logo tasarım yarışması da gerçekleştirdik " diye konuştu.
Logo tasarımının yanı sıra ambalaj ve broşür gibi konularda da KOBİ'lere yardımcı olduklarını söyleyen Kandiyoti sözlerine şöyle devam etti: "Geçen yıl 108 bin nbsp;başvuru ile Avrupa'nın en çok marka tescil başvurusu yapan ülkesiyiz. Bu alanda dünyada da 8. sırada yer alıyoruz. Bu rakam her yıl artmaya devam ediyor. Öte yandan ülkemizde her yıl 5 bin tasarımcı mezun oluyor ama sadece 300 kişi kendi işini yapabiliyor. Biz kendi işini yapmak isteyen tasarımcılara iş imkânı sağlıyoruz."
KOBİ'ler çocukları ile kurumsallaşıyor

HEDEF?AYDA?1.500 KOBİ
Ayda ortalama 200 firmaya hizmet verdiklerini belirten Rahşan Tan, kısa vadede bu rakamı 1.500 firmaya çıkarmak istediklerini söyledi.


Logo reklam aracı olabiliyor
Büyük firmaların logo tasarımını pazarlama stratejisi olarak yurtdışında yaptırdıklarını ve büyük paralar ödediklerini söyleyen Rahşan Tan, "Büyük firmalar yurtdışında ünlü tasarımcılara logo tasarımı yaptırmayı tercih ediyorlar ve bu iş için yüzbinlerce lira harcıyorlar. Bizce bu kadar büyük paraları harcamalarına gerek yok. Çıkan sonucu Türkiye'de de pek çok tasarımcı da gerçekleştirebilir. Fakat tabii büyük firmalar logoyu aynı zamanda reklam aracı olarak da kullanıyor. Bu yüzden dünyaca ünlü tasarımcılara logo tasarlatmayı seçiyorlar" dedi.
GÜVEN ADALI





UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...