'Kayıp dekontun örneği için para istenemez'

'Kayıp dekontun örneği için para istenemez'
Ekonomi Haberleri

Dosya masrafını geri almak için gerekli olan dekont ve ödeme planı gibi belgelerden para istenmesinin yasaya aykırı olduğu belirtildi

Tüketici, bankadan haksız yere ödediği masrafı almak isterken, yeni masrafla karşı karşıya kalıyor. Bankalarca kesilen dosya masrafı, yapılandırma masrafı, yıllık aidat gibi ücretleri gösteren dekont isteyen tüketiciler, bu dekontlar için ücret istenmesi üzerine hakem heyetlerine başvuruyor. Hakem heyetleri tüketiciyi haklı bulduğu halde bankalar iadeye yanaşmadığı için durum mahkemeye taşınıyor. Tüketici Birliği Federasyonu üyesi ve Tüketici Hak Arama Derneği Başkanı Nihat Altay, "Kullanılan banka kredisindeki dosya masrafının iadesi için sözleşme ve ödeme planı gibi belgeler gerekiyor. Bunları saklamayan tüketici, bankadan temin etmek üzere gittiğinde, dekonta da para isteniyor. Yani bankalara masraf ödeyen tüketici, parasını geri almak için dekont istiyor ama banka o dekonttan da ücret talep ediyor" dedi. Bankaların, tüketici hakem heyetlerinin kararlarını hiçe sayıp ödeme yapmadığını anlatan Altay, "Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre icraya verilerek bu ücret geri alınabileceği halde bankalar zorluk çıkarıyor. Bu yolla vatandaşın gözünü korkutmak, karşı dava ile tüketiciyi hakkından vazgeçmeye zorlamak istiyorlar. Bankalar bu ücretleri iade ederse hem adliyenin yükünü, hem masrafı azaltış, tüketicileri büyük sıkıntıdan kurtarmış olacaklar" dedi.


UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...