Kahve tutkusunu cebe taşıdı

Kahve tutkusunu cebe taşıdı

EKONOMİ Haberleri

Girişimci Özge Özer, Japonya’daki iş gezilerinden getirdiği “drip bag coffee” ile tanışarak basit filtreleme yöntemini iş modeline çevirdi. Dövizdeki dalgalanmalardan sonra yerli üretime başlayan Özer, gözünü ihracat pazarlarına dikti.

İş dünyasında son yılların en moda deyimi Startup, Amerika’da başlayan daha sonra dünyayı kasıp kavuran bir iş modeli akımıdır. Sözlük, kelimenin anlamını, “sıfır noktasından işe başlayan bir şirket için kullanılan terim, başlangıç” olarak tanımlıyor. Kavram bazı kaynaklarda “yeni girişim” veya “girişim” olarak da geçiyor.
Yani bir iş geliştiriyorsunuz, sonra varsa kendi imkânları ya da kamu ve özel kurumların proje bazlı teşviklerinden yararlanarak hayata geçiriyorsunuz. Ancak kayıtlara geçen en temel özellik ‘startup’ların yatırımcıların desteğini alarak bir iş modeline dönüşmesi. Apple, Facebook ve Google bir startup olarak başlamış ve şimdi yüz milyarca dolar değer üreten birer deve dönüştü.
Türkiye’de bu konuda çok iyi örnekler var. Ancak bunların çoğu e-Ticaret alanında.

MARKET RAFLARINA GİRDİ
Bunun yanında üretim alanında güzel örneklerden söz etmek mümkün. Bu başarı hikâyelerinden biri de Özge Özer’e ait. Yıllarca bankacılık ve perakende sektörlerinde çalıştıktan sonra eşinin Japonya’daki iş gezilerinden getirdiği “drip bag coffee” ile tanışan Özer, filtre kahveye basit bir çözüm sunan filtreleme metodunu Aralık 2017’de bir iş modeline dönüştürdü. En basit anlamıyla filtre kahveyi cebimize sokan bu ürünü dilediğiniz yerde bir bardağa yerleştirip üzerine sıcak su döktüğünüzde kahveniz hazır duruma geliyor.
‘Pratik Filtre Kahve’nin yurt dışından bir markanın distribütörlüğünü alarak ürünün ithalatı ile ticarete başladıktan sonra, bu yılın ortalarında meydana gelen kurlardaki dalgalanmadan dolayı aldığı karar ile kendi markası adı altında yerli üretime geçti. Kahve çekirdeklerinin seçilmesinden başlayarak, ürünün ambalajı, kâğıt filtresi, paketlenmesi ve satışa sunulmasına kadar her aşamayı kendi yöneten Özer, Coffeecionado markasını e-Ticaret platformlarında tüketiciler ile buluşturdu.  Market raflarına giren ürün bazı Big Chef’s gibi işletmelerin menüsüne girmeyi de başardı. Özer, Coffeecionado markası ilk olarak Almanya’daki e-Ticaret sitelerinde satışa çıkararak ihracata da göz kırptı ve gıda/franchising fuarlarına katılarak ürünlerini diğer Avrupa ülkeleri ile de tanıştırmak istiyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...