İtalya'nın kalbine Türk imzası! Tasarım ve üretim 2023'te başlayacak

Editör:
- Güncelleme:
İtalya'nın kalbine Türk imzası! Tasarım ve üretim 2023'te başlayacak
Ekonomi Haberleri

Dünyaca ünlü markalara üretim yapmak için İtalya’nın Toskana bölgesinde tesis kuran Türk deri markası Desa, ocak ayında eleman alımına, mart ayında da tam kapasite ile üretime başlayacak...

CANAN ERASLAN'IN HABERİ

Ülkemizin önde gelen şirketlerinin dünyadaki markalaşma çabası hızlanıyor. Türkiye’de 50 yıllık tecrübesiyle ayakkabı, çanta ve deri tekstili alanında üretim yapan Desa, modanın kalbi durumundaki İtalya’da açmaya hazırlandığı tesisi ile üretim va markalaşma yolunda önemli bir adım atmış olacak. Toskana bölgesinde satın aldıkları binada çalışmaların sürdüğünü söyleyen Desa CEO’su Burak Çelet, “Bir Türk şirketi olarak deri modası gibi İtalya’nın uzman olduğu bir sektörde söz sahibi olmaktan gurur duyuyoruz” dedi.

2 bin metrekare alanda kurulan tesisin 4’te 3’ünün yenilenmesinin tamamlandığını, şimdiye kadar 2 milyon avro yatırım yapıldığını, 2023’ün ilk çeyreğinde de açılışının yapılacağını söyleyen Çelet “Dünyanın tüm önde gelen lüks markalarının deri mamul tasarım ve üretim tesislerinin kümelendiği Toskana bölgesinde yaptığımız bu yatırım sayesinde bir yandan mevcut müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarına daha hızlı bir şekilde cevap vereceğiz bir yandan da yeni müşterilere ulaşacağız. Türkiye’deki üretim gücümüzü de pazara tamamen yansıtabilecek bir konumda olacağız” dedi.

MADE IN NERESİ?

Yatırım için sık sık “Neden İtalya” sorusuyla karşılaştıklarını, herkes Fas’a, Tunus’a, yani Doğu’ya yatırım yaparken neden İtalya olduğunun merak edildiğini söyleyen Burak Çelet “Biz kendi derimizi kendimiz işleyerek sürece başlıyoruz. Çorlu’da tabakhanemiz var. Deri olduğu sürece bu sektör var olacak. İstanbul ve Düzce’deki tesislerimizde kendi ürünlerimizi üretiyor ve mağazalarımızda gerek kendi markamız gerek anlaşmamız olan lüks markalarla satış yapıyoruz. Şu anda ülkenin ihracat kilogram değeri 1,2 dolarken biz kilogram başına 116 dolarlık bir değerle ihracat yapıyoruz. Bir de şu anda dünyada ‘Made in’ ile başlayan cümlenin devamı önemli. Made in neresi? En lüks markalar ‘Made in France’ ve ‘Made in Italy’ yazmazsa kabul etmiyor. Biz de marka ve üretim yetkinliğimizi dünyaya bu şekilde göstermek istedik. Bizim İtalya’da üretim yapmamızın sebebi budur. Bizim kalitemizi ve iş yapış tarzımızı görecek, markamızı tanıyacaklar. Zaten şu anda markamızla ülkede satışımız da var. Çok kıymetli markalarla iş birliğimiz var. Buna yenilerini de ekleyeceğiz” diye konuştu.

TÜRK MARKASI İMAJI HIZLA GÜÇLENECEK

Desa’nın Turquality programı çıktığında ilk dâhil olan marka olduğunu söyleyen Çelet “Bugün İtalya’da bir showroom’umuz var. Dünyada yaklaşık 180 farklı lokasyona Desa 1972 markasıyla ürünlerimizi satıyoruz. Bunlar üst segmente konumlanmış Italya, Almanya, İsviçre, Amerika, Japonya ve Kore gibi farklı ülkelerdeki 180’e yakın çok lüks butik ve çok katlı mağazada. 11 yıldır bu konuda çalışıyoruz. Son 10 yıldır çok önemli tasarım ekibi ile çalışıyoruz. Gerek Milano Moda Haftası’nda gerekse Paris Moda Haftası’nda her sezon koleksiyonlarımızı tüketicilerin beğenisine sunuyoruz. Türk markası imajını güçlendiriyoruz” dedi.

YILLIK 60 BİN ADET ÜRETİM

Yıllık 60 bin kadın çantasının üretileceği tesiste, ilerleyen dönemde yeni kapasite yatırımlarıyla üretim adedi artırılacak. ‘Made in Italy’ olarak bütün lüks markalarla hizmet verebilecek şekilde tasarlanan tesis, ilk etapta strateji olarak sadece İtalya ve Fransa üretim yapan markalara hizmet vermeyi hedeflediklerini ifade eden Çelet “Pek yakinda dünyada lüks segmentin en önemli oyuncuları ile yapacağımız iş birliklerini sizlere müjdelemeyi umuyoruz” diyerek sözlerini noktaladı.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...