İhracat kaybını iç pazarla kapatan TÜRKBESD: Beyaz eşyada taksit sayısı korunsun

Düzenleyen: / Kaynak: HABER MERKEZİ
- Güncelleme:
İhracat kaybını iç pazarla kapatan TÜRKBESD: Beyaz eşyada taksit sayısı korunsun

Ekonomi Haberleri  / HABER MERKEZİ

TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, “Tüketimi kısmaya yönelik; kredi kartı taksit sayılarının azaltılması gibi uygulamalar bulunduğunu gözlemliyoruz. İç pazarın korunması için taksit sayısının değişmemesi gerekir” dedi.

ÖNDER ÇELİK'İN HABERİ - Türkiye’de beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörünün yüzde 90’ını temsil eden Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneğinin (TÜRKBESD) paylaştığı bilgilere göre, 2023’ün ilk 9 ayında, 6 ana üründe yurt içi satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18 arttı. TÜRKBESD’e üye firmaların ihracatları ise bu dönemde yüzde 12 düşüş gösterdi.

Yılın ilk 9 ayında altı ana üründe ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışlar yaklaşık 24 milyon adet olarak gerçekleşti ve geçen yılın ilk 9 ayına göre yüzde 4 azalma gösterdi. Üretim miktarı da bir önceki döneme göre yüzde 1 azaldı.

Küresel konjonktür sebebiyle ihracat daralması ile karşı karşıya kalınan bu dönemde üretim hacmi ve istihdamı koruma çabası içerisinde olduklarını belirten TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın “Türkiye, 2028 yılı için önüne 400 milyar dolar ihracat hedefi koydu. Biz de beyaz eşya sektörü olarak bu hedefe önemli bir katkı sağlayacağımıza inanıyoruz. Ayrıca yeşil ve dijital dönüşümü de odağına alan yeni OVP’de yer verilen düzenleme ve teşvikleri memnuniyetle karşıladık. Ülkemizin kalkınması için gerekli olan yeşil dönüşümün teşvik edilmesi kaynakların sanayiye dönmesi rekabetçiliğimizi güçlendirecektir” dedi.

İÇ PAZAR DENGELİYOR

Yeşil dönüşüm ve dijital dönüşüm süreçlerini AB ile eş zamanlı gerçekleştirmek için büyük çaba içinde olduklarına işaret eden Sığın “AR-GE gücümüz bizi dünyanın en büyük ikinci üreticisi konumuna getirdi, bu çalışmalarımızın devam etmesi ihracat hedefine de katkı sunacaktır. Beyaz eşya sektöründe hacim aynı zamanda istihdam demektir. Büyüme süreklilik arz ettikçe istihdam da korunmuş olacaktır. İhracattaki azalmanın üretim üzerine negatif etki yapmasını engellemenin yolu iç pazarın kaldıraç etkisinden faydalanmaktır. İhracattaki düşüşü bu zamana kadar iç satışlar büyük oranda dengeledi. Böylece üretim ve istihdam yapımızı koruyabildik” diye konuştu.

İç pazarın korunması için şu anki taksit sayılarının korunması gerektiğini kaydeden Sığın “Gelinen noktada tüketimi kısmaya yönelik; kredi kartı taksit sayılarının azaltılması, kredi faiz ve komisyon oranlarının yükseltilmesi gibi uygulamalar bulunduğunu gözlemliyoruz. Bunların yaygınlaştırılması, sektörümüzün bu yıl itici gücü olan iç piyasa dinamizmini etkileyerek üretim ve istihdam dengemizi riske atabilecektir” ifadelerini kullandı.

İhracat kaybını iç pazarla kapatan TÜRKBESD: Beyaz eşyada taksit sayısı korunsun

YASSI ÇELİKTE GÜMRÜK VERGİSİ SIFIRLANMALI

TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Özkadı, bu ay itibarıyla başlayan Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması’na (SKDM) geçiş sürecinin iki yıl süreceğini aktararak “SKDM’de cezai yaptırımlara maruz kalmamak için doğru raporlama kritik” dedi.

Çin’in çok ucuza ihracat yaptığını belirten Özkadı “Bizim girdi maliyetlerimizin yükselmemesi gerekiyor. Yassı çelik kaynaklı gümrük vergisinin sıfırlanmasını istiyoruz. GEKAP’ın (Geri Kazanım Katılım Payı) olmamasını istiyoruz” diye konuştu.

TEŞVİKLER KORUMACILIKLA ETKİSİZ HÂLE GETİRİLMESİN

TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Yavuz, üretimin korunmasının öncelik olduğu bir dönemde girdi maliyetlerine dikkat çekti ve sektörün temel girdisi olan yassı çelikte gümrük vergilerinin giderek artırıldığına işaret etti.

Yavuz “Kaynaklarımızdan en fazla verimi elde edebilmek için destek ve maliyet konularına bütüncül bakılması gerektiğini düşünüyoruz, sanayi teşvikleri korumacı ticaret politikaları ile etkisiz hâle getirilmemelidir” dedi.

ESKİ BUZDOLAPLARI İKİ KEBAN YUTUYOR

TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Semir Kuseyri, aldatıcı servis hizmetleri yüzünden yaşanan tüketici mağduriyetlerinin önüne geçebilmek için Ticaret Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) uygulamasının önemine dikkat çekti.

Kuseyri “15 bin bayimiz ve 3.500 yetkili servisimizle tüm Türkiye’de tüketicilerimize ulaşıyoruz. Yetkili olmadığı hâlde yetkili servis gibi kendilerini tanıtan ve asıl amaçları dolandırıcılık olan kişiler nedeniyle çok sayıda tüketici mağduriyetine ve ürün kaybına şahit oluyoruz. Bu olumsuz durum ayrıca firmaların ticari itibarlarına ve marka değerlerine de zarar verebiliyor. Aldatıcı servisler yüzünden yaşanan tüketici mağduriyetlerinin önüne geçilebilmesi için herkesi www.servis.gov.tr adresli bu site üzerinden servislere ulaşmaya davet ediyoruz” dedi.

Türkiye’de 22-23 milyon hane olduğunu, 10 milyon hanede de çok eski buzdolapları olduğunu anlatan Kuseyri, şöyle konuştu: 10 milyon buzdolabı yarın, bugün üretilen buzdolaplarıyla değiştiği takdirde iki tane Keban Barajı kadar tasarruf edilebilir. Ancak ‘eskiyi getir yeniyi götür’ sürecinde çok ciddi maliyetler var. Hükûmetin bu konuya el atıp, atıl cihazları hurdaya ya da dönüşüme göndermesi gerekiyor. Bu döngüye girerken de belki teşvik bazında tüketicilerden ‘Yeni alacağınız ürünlerin ÖTV’sini almıyorum’ deyip böyle bir kampanyaya dönüştürülebilir.

Düzenleyen:  - Ekonomi
Kaynak: HABER MERKEZİ
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...