Hollywood dünyaya Türk kahvesi tattıracak

Hollywood dünyaya Türk kahvesi tattıracak

Ekonomi Haberleri

Japonya'ya Ertuğrul Fırkateyni, Kore'ye Narnia Günlükleri ile giden Türk lokumu, Amerika'ya Hollywood'dan girecek.

FİKRET ÇENGEL NEW YORK

Türkiye'nin tanıtım ve reklamında büyük oyuncu olduğu için adına "Büyük ikili" denilen Türk kahvesi ve lokumu, dünyayı Hollywood'dan fethedecek. Japonya'ya 'Ertuğrul Firkateyni' Kore'ye 'Narnia Günlükleri' ile giriş yaptıklarını belirten Şeker Tanıtım Grubu Başkanı Hidayet Kadiroğlu, Türk lokumu ve şekerlerinin tanıtımı için Hollywood'a giderek film yapımcısı şirketlerle görüşeceklerini söyledi. ABD'nin New York şehrinde 26-30 Haziran tarihleri arasında düzenlenen Summer Fancy Food Show Fuarı'nda açıklamalar yapan Kadiroğlu "2000'li yıllarda çevre ve bölge ülkelerdeki hedefimize ulaştık. Son yıllardaki olaylar ise ihracatımızı olumsuz etkiledi. Oturup hayıflanmaya gerek yok dedik. Uzak Doğu ve ABD'ye odaklandık. Hong Kong, Çin, Güney Kore ve Vietnam'daki fuarlara gittik. Nisan sonunda Kanada'daydık. Potansiyel alıcı gruplarına, üst düzey bürokratlara tanıtım yaptık. Sonrasında Meksika ve Peru'daki fuarlara katılacağız. 2015 yılı stratejimizi bu şekilde belirledik" dedi.
ÖLMEDEN ÖNCE TADILMASI GEREKEN 7 ŞEYDEN BİRİ nbsp;
Dizilere sponsorluk ya da ürün yerleştirme teklifiyle ABD'deki yapımcılarla, ayrıca Hollywood'daki film yapımcılarıyla bir araya gelmek istediklerini söyleyen Kadiroğlu, "Daha önce Narnia Günlükleri filminde oyuncuların Türk lokumu yediği bir sahne vardı. Uzakdoğu'da ise biraz daha somut adımlar attık" diye konuştu. Kadiroğlu şöyle devam etti: "Ekonomi Bakanlığı'nın Tokyo'daki ticaret müşaviri bizim adımıza görüşmelere başladı. 1100 şubesi olan Doutor Coffee zincirine Türk kahvesi ve Türk lokumu konseptiyle gireceğiz. Pilot mağazalarda Şeker Tanıtım Grubu olarak Türk kahvesi ve lokumunun sponsoru olacağız. Ayrıca Türkiye'de Demet Sabancı Çetindoğan'la ortaklığı bulunan CJ'nun Başkanı Harri Hae-Sun Lee, Türk lokumunun 'ölmeden önce tadılması gereken 7 şey' arasında sayıldığını söyledi. Ayrıca, 450 şubeli cafe zincirinde de Türk kahvesi-lokum ikilisini sunma yolunda kapıyı açık tuttu." nbsp;
Japonya'daki Doutor Coffee zincirine girmelerinde Ertuğrul Fırkateyni'nin büyük etkisi olduğunu söyleyen Hidayet Kadiroğlu "Ertuğurul Fırkateyni'nin Japonya'daki 125. yıl dönümü anma törenine Şeker Tanıtım Grubu olarak sponsor olduk. 2 bin 500 kişiye Türk kahvesi ve baklava ikram ettik.?Bu organizasyonun büyük katkısı oldu" dedi.
Türk şekeri ve lokum için Amerika'da potansiyel çok büyük
nbsp;Türkiye'nin şekerleme ihracatı ve ithalatı hakkında da bilgi veren Kadiroğlu "ABD çok spesifik bir pazar. Ambalaj bile çok önemli. Ambalaj üzerinde İngilizce'den başka bir dilde yazı istemiyorlar. ABD 13.5 milyar dolar şekerleme ithalatı yapıyor. Bizim payımız 120 milyon dolar. Yani potansiyel büyük. ABD'de" dedi. Kadiroğlu, Dünya Sağlık Örgütü'ne (WHO) göre kişi başına günlük şeker tüketiminin 36 gram seviyesinde olması gerektiğini belirterek şunları söyledi: "ABD'de bu rakam 126 gramı buluyor. ABD'de kişi başı yıllık şeker tüketimi 15, Avrupa'da 10 kilo düzeyindeyken ülkemizde 1.5-2 kilolarda kalıyor. Önümüzdeki dönemde ABD'den 'VIP alım heyetleri' davet edeceğiz." Sektörün 2023 ihracat hedefinin 10 milyar dolar olduğunu ifade eden Kadiroğlu, "Geçen yıl 2.8 milyar dolar olan ihracatımızın bu yıl 3 milyar dolara ulaşmasını bekliyoruz" dedi. Mısır pazaranın kapanmadığını ama 50 bin dolar alım sınırı getirildiğini belirten Kadiroğlu "Ama zeki, çevik ve kıvrak Türk ihracatçısı bu sorunları aşar" dedi.
Delightland.com KOBİ'ler için büyük fırsat
Delightland.com diye bir site kurduklarını ve dünyadaki isim haklarını satın aldıklarını belirten Hidayet Kadiroğlu "Şeker Tanıtım Grubu'nun 3 milyar dolar bütçesi 2 bin üyesi var. Yıllık 100 bin doların üzerinde ihracat yapan üye sayımız ise 800. Bir Afrika atasözü var; hızı gideceksen yalnız git, uzağa gideceksen birlikte git. Biz son 5 yılda yıllık yüzde 10-15 büyüdük. Şimdi de birlikte uzaklara gideceğiz. Bu dönem gibi devlet desteği hiçbir zaman yoktu. 2014 yılında sektörde çok ciddi yatırımlar yapıldı. Şekerleme sektörü 2023 hedeflerine ulaşacak nadir sektörlerden" dedi.




UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...