Gıdayı dondurup pahalıya sattık
Düzenleyen:
Zeliha Mangırcıoğlu
EKONOMİ Haberleri
Dondurulmuş Gıda Sanayii Derneği Başkanı Murat Bayizit, sektörün Güney Amerika ve Uzak Doğu başta olmak üzere yeni pazarlara açıldığını söyledi.
Dondurma işleminin ürüne ciddi katma değer sağladığını belirten Bayizit, “Dağda yetişen kilogramı 5 liralık çileği, fabrikaya getirip temizleyip dondurduktan sonra yaklaşık 1,5-2 avroluk ürün hâline getirebiliyorsunuz. Dondurulmuş gıdada 150-200 milyon dolarlık ihracat var. 2023 hedefi 500 milyon dolar. İhracatın yüzde 60’ı AB’ye yapılıyor. Şili’ye çilek, Rusya’ya brokoli ve karnabahar satıldı. Japonya, Güney Kore, Hong Kong, Asya-Pasifik'te yeni pazarlar bulduk. Dondurulmuş tane nar, portakal, limon ve şeftali bu ülkelere ciddi miktarda satılan ürünler hâline geldi” diye konuştu.