Geçen yılın yıldız sektörü otomotivde vergi endişesi

Geçen yılın yıldız sektörü otomotivde vergi endişesi

Ekonomi Haberleri

2013 yılını yine başarıyla kapatan ve rekor rakamlara ulaşan otomotiv sektörü; 2014 yılına başlarken artan vergilerle hayal kırıklığına uğradı.

Otomotiv sektöründe ÖTV oranlarının artmasıyla vergi endişesi başladı. Şükrü Ilısal OYDER adına açıklamada bulunurken artan vergilere tepki gösterdi. "Sektör olarak devletin topladığı tüm vergi gelirlerinin %20'sinin tahsil edildiği ve her yönü ile kayıt içinde olan otomotiv sektörünün sürekli olarak daha fazla vergi tahsil edilecek nokta olarak görülmesi sektör temsilcilerinin yoğun tepkisine neden olmuştur. Önce deprem vergisi olarak adlandırılan ve bir millet dayanışması olarak algılanıp tüm milletimiz tarafından sahiplenilen ÖTV 2002 yılında 1.600 cc motorlar için %27 ile başlamış ve bugün gelinen noktada %45'e çıkarılmıştır. Daha vahim olan ise 2000cc motor hacmi ve üstü olan araçlarda %50 ile başlayan vergi dilimi %145'e çıkarılmıştır.' dedi. 2013 yılını analiz ederken, otomotiv sektörünün başarısına değinirken, karsızlığın ve rekabetin sektörü için oluşturduğu tehlikeye dikkat çekti. '2013 yılı yaklaşık 850 bin adet otomobil ve hafif ticari araç satışı ile kapandı, ağır vasıtalar ile birlikte 890 bin adet olmuştur. Satış adetlerinin son 4 yıldır 800 bin ortalaması ile gitmesi her ne kadar otomotivcileri memnun etse de yoğun rekabet ve kârsızlık sektörün en büyük problemi olmaya devam etmektedir" dedi.

nbsp;Geçen yılın yıldız sektörü otomotivde vergi endişesi
FİYAT LİSTELERİ YENİDEN HAZIRLANIYOR
Ansızın ve habersizce yapılan vergi artışının sektörü ciddi şekilde etkileyeceği tahmin ediliyor. Otomotiv firmaları da konuyla ilgili 2014 yılı revize fiyat listelerini açıklamaya başladı.

nbsp;Geçen yılın yıldız sektörü otomotivde vergi endişesi
TAYSAD'a Alman kalitesi
"Alman kalitesi"ni oluşturan kuruluşların başında gelen Fraunhofer Enstitüsü (Frh), enerjiden sağlığa, çevreden otomotive kadar Alman sanayisinin tümüne araştırmalar yaparak bunların üretilmesine katkı sağlıyor. Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) de Mercedes, Audi ve Volkswagen'in teknolojik altyapısını geliştiren Frh ile işbirliğine girerek Türk sanayisine katkı sağlayacak. TAYSAD Başkanı Vekili Alper Kanca, "Üniversite sanayi işbirliği için Frh çok güzel bir mutfak. Bu mutfaktan yararlanalım" dedi.
Frh'nin Türkiye'de faaliyet gösterecek olması ile 2014'ün 'Türk-Alman Ar-Ge ve İnovasyon' yılı olarak ilan edilmesinin örtüştüğüne dikkat çeken Alper Kanca, Türk otomotiv tedarik sanayinin gücünün Alman enstitüsü tarafından da görüldüğünü söyledi. Kanca, "Uluslararası rekabetçilikte işgücü ile değil, araştırma, tasarım, geliştirme ve nitelikli üretim yapabilme becerisine ancak uygulamaya yönelik bu çeşit kurumların desteğini alarak ulaşabiliriz" dedi.

nbsp;Geçen yılın yıldız sektörü otomotivde vergi endişesi
LASTİK'TE BİLGİLİYİZ
Goodyear ve Avrupa Sürüş Okulları Federasyonu'nun(EFA) yeni araştırması güvenli araç bakımının Avrupalı genç sürücüler tarafındanbilinmediğini ortaya koydu. Eğitmenlere göre Avrupa ülkelerinde Belçikalı genç acemi sürücüler yol güvenliğinde araç bakımının önemi konusunda en düşük orana sahip. nbsp;Avrupalı sürüş eğitmenlerine göre, acemi sürücülerin üçte birinden daha azı testi geçtikten sonra lastik değiştirebilmektedir. Eğitmenlere göre lastikBasıncı İzleme Sistemi Kullanma oranı AB ortalamasında yüzde 21 iken Türkiye'debu oran yüzde 42'ye çıkıyor. AB ortalamasında sürüş eğitmenlerinin yüzde 6'sıacemi sürücülerin lastik değiştirmeyi bildiğini söylerken Türk eğitmenlerTürkiye'deki acemi sürücülerin yarısından çoğunun (yüzde 54) lastik değiştirmeyi bildiğini ifade ediyor.

nbsp;Geçen yılın yıldız sektörü otomotivde vergi endişesi
HYUNDAI'YE HİNDİSTAN'DAN ÖDÜL
Hyundai nbsp;i10, Grand i10 modeliyle de Hindistan'da Yılın Otomobili (ICOTY) ödülünü kazandı. i10, hızla büyüyen pazarda kendisine ayrıcalıklı bir yer edinmiş oldu. Hindistan'da yayımlanan TopGear, Auto India, Motoring, Car India, Overdrive, Auto Bild, AutoX, Hindu Business Line ve EVO dergilerinin editörlerinin bir araya gelerek oluşturduğu Indian COTY jüri üyelerinin oylarıyla birinci seçilen Grand i10, satışa sunulduğu Eylül 2013'den bu yana, yani sadece 90 günde 35 bin adet satılarak önemli bir başarı göstermiş oldu. Hyundai'nin Hindistan'daki fabrikasında üretilen Grand i10 için 160 milyon Dolar'lık yatırım yapılırken yıllık olarak da 600 bin adet üretim gerçekleştiriliyor. Bu önemli üretim adetleriyle birlikte Hindistan'da en çok satılan 5 modelden birisi haline geldi Grand i10.

FIESTA'YA YENİLİK
2012 ve 2013 yıllarında üst üste "Yılın Motoru" seçilen, düşük yakıt tüketimi ve yüksek performansı bir arada sunan 1.0L EcoBoost, şimdi Powershift otomatik şanzıman seçeneğine de sahip. Segmentinin en düşük hacimli otomatik şanzımanlı aracı olan Fiesta Titanium 1.0L EcoBoost PowerShift 2014 model yılı ile birlikte 51.515 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

SATIŞINI KATLADI
Çek üretici Skoda'nın "Amiral Gemisi" Superb, yenilenen versiyonu ve Türkiye pazarına özel 1.6 TDI dizel otomatik vites seçeneğiyle satışa sunulmuştu. Bunu başarıyla da taçlandırdı. Geçtiğimiz yıl Ağustos ayında Türkiye pazarına sunulan yeni Superb, Aralık ayında 842 adetlik satışa ulaşırken, bir önceki yılın aynı ayına göre satışlarını ikiye katladı.

2014 FİYATLARI
Toyota'nın Ocak ayında geçerli olacak 2013 model yılı otomobil fiyatları açıklandı. Toyota tarafından yapılan açıklamada; vergi artışının 2013 model yılı otomobillerin satış fiyatlarına sadece yüzde 4 oranında yansıtıldığı bildirilirken, bazı Toyota modellerinde de kurlardan kaynaklanan maliyet artışının bir kısmı olan ortalama yüzde 5 oranında artış yapıldığı bilgisi verildi.

nbsp;Geçen yılın yıldız sektörü otomotivde vergi endişesi

HAFTANIN OTOMOBİLİ
HYUNDAI i10
Fiyatı: 28.490 TL'den başlıyor


ARTILARI
gt; Yol tutuşu
gt; Park etme kolaylığı
gt; Sınıfına göre iç hacmi
gt; Ön tasarımı

EKSİLERİ
gt; Alt devirlerdeki performansı
gt; Süspansiyon
gt; Direksiyon nbsp;hissiyatı



BURCU ÇETİNKAYA İLE OTOMOBİL SEVDASI
BANA SORUN

gt; Ortalama 35 -40 bin TL bütçem var. nbsp;Kafamdaki model aslında hem aile arabası, hem de çok böyle klasik bir araba istemiyorum. 1.4 litre motor benzinli ya da dizel, dizel için ikinci el pek tavsiye etmiyor çevrem. Açikcasi kafamda net bir marka da nbsp;yok. Size pek tarif edemedim belki ama önerileriniz nbsp;acaba nelerdir?
gt; Serdar Tezel

gt; Serdar Bey, dizel için 2. el tavsiyesi o aracın durumuna bağlı. Eğer garantileri olan, düzenli servis görmüş bir araç alırsanız neden olmasın. Ama 0 otomobille kafanız daha rahat olur. Citroen C Elysee, Hyundai i20, Seat Ibiza, Skoda Roomster, Chevrolet Cruze alabileceğiniz sıfır otomobil seçenekleri arasında. Değişik bir otomobil istediğiniz için Lancia Ypsilon'u da size tavsiye edebilirim. Skoda Fabia Combi ise aile otomobili olarak daha geniş olması açısından daha avantajlı. 2. Elde ise seçenekler çok ama garantili ve kilometresi az bir aracı almanızı tavsiye ederim.


SORULARINIZI, MERAK ETTİKLERİNİZİ BİZİMLE PAYLAŞIN
Artık burcu.cetinkaya@tg.com.tr veya Twitter/bbcetinkaya'ya merak ettiğiniz modelleri, sektörün ileri gelenlerine iletmek istediğiniz soruları yazabilirsiniz.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...