Fairy'den 25. yılda 20 milyon dolar yatırım

Fairy adlı ürünü Türkiye'de çok tutunca üretmeye karar veren P G, 25'inci yılını rekor hızla devreye giren yatırımla kutluyor.
Dünyada 175 ülkede yıllık 4.6 milyar dolarlık ciroya sahip bulunan hızlı tüketim ürünleri üreticisi Procter amp;Gamble, Türkiye'deki 25'inci yılını 20 milyon dolar yatırımla kutluyor. Türkiye'de 2 yıl önce tanıtılan ve bu kısa sürede yüzde 93 marka bilinirlik oranıyla 10 milyon hane ve 40 milyon tüketiciye ulaşan Fairy bulaşık deterjanını Türkiye'de üretmeye karar veren şirket, dün Gebze Şekerpınar'daki fabrikanın yeni üretim bandını açtı. Procter and Gamble Türkiye'nin Şekerpınar Üretim ve Dağıtım Tesisleri'nde Fairy sıvı bulaşık deterjanı üretim hattının açılış törenine katılan Ekonomi Bakanı Çağlayan, törende bulunmasının en önemli sebebinin, Türkiye'de 1 milyar dolarlık pazar payına sahip olan ve 25 yıldır faaliyette bulunan firmanın, binlerca çalışanı ve dolaylı olarak sağladığı 6 bin istihdam sağlaması olduğunu söyledi.
##tgvideo##
P amp;G'nin en sevdiği yanının 2 yıl öncesine kadar ithal ettiği ürünü Türkiye'de üreterek ithalatı sonlandırması olduğunu da ifade eden Çağlayan, yüksek katma değer sağlayan ürünleri üreten yatırımcıları gönülden tebrik ettiğini ifade etti.
P amp;G Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat da Fairy hattının kendileri için pek çok ilki barındırdığını belirterek, "Şirket tarihindeki en hızlı üretime başlayan hat oldu. Dünyadaki diğer fabrikalar için de öncü nitelik taşıyor. Paketleme hattının montajı dünyada rekor sürede, 15 saatten az zamanda tamamlandı. Üretim hattının birinci aşama kalite protedürünün tamamlanıp ürünlerin tüketiciye sevk edilecek hale gelmesi, 24 saatte gerçekleşti. P amp;G'nin yurt dışındaki fabrikalarında fabrika kurulacağında Türkiye'ye eğitim almaya geliyorlar" dedi.
Türkiye'nin 'yerli' politikası örnek
P amp;G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, Türkiye'nin pazar büyüklüğü ve gelişme kapasitesi sebebiyle Procter and Gamble için önemli bölgeler arasında yer aldığını belirterek, "1987'den beri Türkiye'ye yarım milyar doların üzerinde yatırım yapan Procter and Gamble, Türkiye'de genel merkezi toz deterjan, hazır çocuk bezi, hijyenik ped, çamaşır suyu ve likit deterjan üretim tesisleri ve dağıtım merkezi ile faaliyetlerini sürdürüyor" dedi. Yeni üretim tesisi ile ithalatın azaltılıp yerli üretimin teşvik edilmesine katkıda bulunmayı hedeflediklerini ifade eden Karpat, "Türkiye'nin uzun zamandır yürüttüğü yerli üretim politikaları için örnek model olma özelliği taşıyan Fairy üretim hattının, iç pazarın sıvı deterjan ihtiyacının tamamını karşılayacak şekilde, saatte 15 bin şişe üretim yapmaktadır" diye konuştu.