Enerjide eğitimden rekabete geçiyoruz

/ Kaynak: AA
Enerjide eğitimden rekabete geçiyoruz

Ekonomi Haberleri  / AA

Accenture Türkiye Enerji Grubu Lideri Hakan Irgıt'tan Türkiye enerji sektörüne ilişkin önemli açıklamalar...

Accenture Türkiye Enerji Grubu Lideri Hakan Irgıt, Türkiye enerji sektörünün eğitim döneminden rekabet dönemine geçmekte olduğunu belirterek, "Yüksek tüketici beklentilerinin karşısında firmaların hala yeterli verimliliği sağlayamadığını görüyoruz" dedi. Accenture tarafından 2 yıllık sürede, 72 ilde toplam 1.000 mesken enerji tüketicisiyle görüşülen ve gelişmekte olan enerji pazarındaki eğilimlerin ele alındığı "Türkiye'nin Değişen Enerji Tüketicisi" araştırmasının sonuçları açıklandı. Araştırma sonuçlarına dair bilgi veren Irgıt, dağıtım ve perakende faaliyetlerinin ayrıştırılmasıyla devam eden serbestleşme sürecinde, 2016 itibariyle 25 milyon mesken abonesinin de tedarikçi değiştirme hakkına sahip olacağını hatırlatarak, firmaların ortaya çıkacak rekabetçi ortama ayak uydurabilmeleri için ciddi bir dönüşüme ihtiyaç duyduklarını belirtti.

Accenture Türkiye Enerji Grubu Yönetim Danışmanlığı Direktörü Bakatjan Sandalkhan ise Türkiye'de tüketicilerin bilinçli olduğunu ancak bilgi eksikliği yaşadığını ifade ederek "Tüketicilerin en büyük şikayeti tedarikçi firmalardan yeterli bilgi alamamaları. Tüketicilerin yarısından fazlası tedarikçilerini değiştirmek istiyor" diye konuştu. Sandalkhan, araştırmaya göre her iki tüketiciden birinin fiyata bağlı olarak tedarikçisini değiştirmek istediğini, müşteri memnuniyetsizliğinin bir diğer önemli sebebinin ise verilen hizmet hakkında yeterli bilgilendirme yapılmaması olduğunu belirtti. Tedarikçilerin acil olarak müşteri odaklı modellere geçmeleri gerektiğini aksi halde mevcut tedarikçilerin portföylerini müşteriyi önemseyen yeni firmalara kaybedeceğini dile getiren Sandalkhan, "Tüketici sade, basit ve faturalandırılan kalemlerin açıkça belirtildiği bir hizmet istiyor" dedi. Türkiye'de tedarikçi firmaların tüketicileri tanımadığına işaret eden Sandalkhan, "Enerji tedarikçileri tüketici etkileşimlerini optimize etmeli, tüketici sadakatini oluşturmalı ve tüketiciye sunulan değeri arttırmalıdır" dedi. Yeni teknolojilerle birlikte tüketicinin daha da güçlendiği ifade edilen raporda, tedarikçilerin mevcut iş modellerinin müşteri odaklı bir sisteme elverişli olmadığı belirtildi. Araştırmaya göre Türkiye'de de enerji tüketicileri güneş enerjisi konusuna sıcak bakıyor. Tüketicilerin yüzde 72'si tedarikçisinden evlerinin çatısına güneş paneli kurulmasını isterken yüzde 56'sı enerji tedarikçileri ile toplu güneş paneli projelerine dahil olmayı arzu ediyor.

Ekonomi
Kaynak: AA
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...