Deniz ürünü sanayicileri gelecekten umutlu

/ Kaynak: AA
Deniz ürünü sanayicileri gelecekten umutlu

Ekonomi Haberleri  / AA

Deniz Ürünleri Sanayicileri Derneği (DESAD) Başkanı Niyazi Önen, sektörde gelecek yıllarda ciddi büyümeler beklediklerini belirtti.

Deniz Ürünleri Sanayicileri Derneği (DESAD) Başkanı Niyazi Önen, sektörde gelecek yıllarda ciddi büyümeler beklediklerini belirterek, "Türkiye'de genç bir nüfus var. Tüketim artıyor, milli gelir artıyor. Buna bağlı olarak da deniz ürünleri tüketiminde ciddi artış olacağını düşünüyoruz" dedi.


Önen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'nin su ürünlerinde 700 milyon dolarlık ihracat düzeyine ulaştığını söyledi.
DESAD'ı kurarak, Türkiye'de kişi başına düşen deniz ürünleri tüketimini artırmayı amaçladıklarına değinen Önen, kırmızı et ve tavuğa göre miktarın çok az olduğunu anlattı.


Tüketimde Türkiye'nin dünyada 50'nci, Avrupa'da 30'uncu olduğunu aktaran Önen, "Hem tüketim hem de üretimin her ikisi olarak baktığımızda durum kötü ama ihracat potansiyelimiz iyi artıyor. Özellikle denizlerimizde kültür balıkçılığında çipura, levrek ve iç sulardaki alabalık ihracatımız yıllık 700 milyon dolar seviyelerinde. Son 10-12 yılda bir 10 kat artış oldu ama bu da şu an için açıkçası yeterli değil" diye konuştu.


Önen, diğer ülkelerle kıyaslandığında Türkiye"nin gerilerde olduğuna dikkati çekerek, "Önümüzdeki yıllarda bu sektörde ciddi büyümeler olabileceğini görüyoruz çünkü Türkiye'de genç bir nüfus var. Tüketim artıyor, milli gelir artıyor. Buna bağlı olarak da deniz ürünleri tüketiminde ciddi artış olacağını düşünüyoruz" değerlendirmesinde bulundu.


Türk mallarının beğenildiğini, ancak piyasada markalı ürün bulunmadığını dile getiren Önen, bunun yerine komodite olarak bilinen markasız ürünlerin raflara çıktığını bildirdi.


Özellikle markalı ürünlerle ihracatta daha etkin olunabildiğini vurgulayan Önen, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Belli bir markayla ürününüzü ihraç edebiliyorsanız, belirli bir pazar payı elde edebiliyorsanız, o büyük bir avantaj oluyor. Türk sanayicilerinin deniz ürünleri, sanayicilerinin marka yapması ve o markanın altında ürünlerini ihraç etmesi en önemli kilit noktalardan biri. Dardanel Grubu olarak da buna özen gösteriyoruz. İhracatımızın yüzde 60'ını kendi markamızla yurtdışına ihraç ediyoruz."


Niyazi Önen, denizlerde avcılığın azaldığına dikkati çekerek, sektörün neredeyse yüzde 60'ının kültür balıkçılığıyla yürütüldüğünü söyledi.


Türkiye'nin deniz araçları bakımından ciddi bir gemi ve avcılık potansiyeline sahip olduğuna işaret eden Önen, "Karasularımız çok büyük avcılık için yeterli değil. Uluslararası sularda, özellikle Kuzey Afrika, Batı Atlantik'te çok önemli yerler var. Balıkçılığı gelişmemiş Türk filoları oralara kayarsa Türkiye için daha faydalı olur" değerlendirmesini yaptı.

Ekonomi
Kaynak: AA
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...